به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی استان قزوین، در این اطلاعیه آمده است: براساس آخرین نقشه های هواشناسی از فردا جمعه تا اوایل هفته آینده با عبور متناوب امواج ناپایدار از منطقه در بعضی ساعات افزایش ابر،بارش باران و اگاهی رگبار و رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای شدید و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: شدت و گسترش بارش ها از بعدازظهر جمعه تا صبح شنبه می باشد و به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی، وزش بادهای شدید شمالی و به دنبال آن کاهش دما را نیز در پیش خواهیم داشت.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: به دلیل مساعد بودن شرایط برای تشکیل ابرهای همرفتی، بارش ها بیشتر به صورت رگباری هستند بنابراین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و همچنین به دلیل سرعت وزش بادهای لحظه ای شدید، احتمال خسارت به تاسیسات نیز وجود دارد.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی،پنج ایستگاه اقلیم شناسی،33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی،9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
6104* 3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.