به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز یکشنبه در جلسه میز صنعت شهرستان البرز که در فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه طی سه دهه گذشته به سرعت به سمت بیابانی شدن و کاهش منابع آبهای زیر زمینی پیش می رفتیم، افزود: با اقدامات خوب دولت یازدهم موفق شدیم در سال 95 طرح آبیاری نوین را در پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان البرز هدف گذاری کرده و در 2 هزار و 400 هکتار از اراضی این شهرستان اجرا کنیم در حالیکه از ابتدای انقلاب تا سال 91 در این شهرستان یک هزار و 600 هکتار به سیستم آبیاری نوین مجهز شده بود.
وی اظهارکرد: دولت یازدهم با هدف افزایش بهره وری کشاورزان و مدیریت منابع آبهای زیرزمینی در اجرای این طرح حدود 60 میلیون تا یکصد میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت کرد که در نتیجه به بهره وری بیشتر در کشاورزی این شهرستان و کسب رتبه های برتر در برخی از اقلام کشاورزی منجر شد.
فرماندار شهرستان البرز ادامه داد: اقدامات لازم برای دریافت مجوز پایانه صادراتی میوه که سهم بزرگی در تحول اشتغال و درآمدهای کشاورزان این شهرستان ایفا می کند را انجام داده ایم و به سرعت مراحل بعدی راه اندازی این پایانه را پیگیری می کنیم.
عسگری با اشاره به تمهید زیرساخت ها و افزایش اعتبارات دهیاری های در دولت یازدهم افزود: در مجموع این اقدامات 100 درصد روستاهای شهرستان البرز مهاجرپذیر شده اند و افرادی که زمانی به بهانه نبود امکانات و زیرساخت ها از این روستاها مهاجرت کرده بودند امروزه با سرمایه گذاری و اشتغال آفرینی به آنها باز می گردند.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با وجود کمبودهای مالی و اعتباری و کاهش فروش و قیمت نفت از فعالیت های عمرانی در روستاها غافل نشد به گونه ای که به زودی جشن آسفالت را در روستاهای این شهرستان برگزار خواهیم کرد.
عسگری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت یازدهم اولین دولت بعد از انقلاب است که از همه نیروهای نخبه و کارآمد با تمامی سلایق فکری استفاده کرد و در نتیجه به ایجاد حس تعلق دولت به همه احزاب و خلق نشاط و کارآفرینی در جامعه منجر شد.
عسگری افزود: برای اولین بار بعد از انقلاب صادرات غیرنفتی ما نسبت به واردات کشور پیشی گرفت و واردات تنها به مواد اولیه و تجهیزات و تکنولوژی شرکت های دانش بنیان محدود شد که حرکت جدی و قابل ستایش است.
وی با اشاره به حمایت دولت از واحدهای تولیدی ادامه داد: در همین راستا یک هزار و 111 واحد تولیدی در سال 95 با دریافت تسهیلات در استان مورد احیا و بازسازی قرار گرفتند که به تبع آن، هشت واحد تولیدی در شهرستان البرز احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.
فرماندار البرز با اشاره به ایجاد اشتغال در شهرستان افزود: 2 هزار و 642 مورد در سال 95 در این شهرستان بیمه اولی داشتیم که از این تعداد 868 مورد در 71 واحد دارای بیش از 10 نفر شاغل و مابقی زیر 10 نفر شاغل مشغول به کار شده اند و این آمار، نشان دهنده پایداری اشتغال در شهرستان و ایجاد رونق در واحدهای تولیدی است.
وی با اشاره به برخی منتقدان غیرمنصف گفت: اینگونه افراد که با نادیده گرفتن دستاوردها و خدمات دولت تنها به تخریب و سیاه نمائی از دولت می پردازند باید بدانند آسیب این انتقادهای غیر منصفانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی بازگشته و خدمات کلی نظام را هدف قرار می دهد.
این مسئول با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها افزود: طی دهه های گذشته عملکرد تمامی جریان ها و تبعات مدیریتی آنها مشخص شده و مورد قضاوت مردم قرار دارد و امیدواریم مردم در 2 انتخابات مهم پیش رو با آگاهی و بینش لازم به بهترین و منطقی ترین نامزد که انتخاب وی به صلاح کشور است رای بدهند.
در ادامه این جلسه در خصوص استقرار تکنولوژی های نوین و هایتک، اصلاح ساختار سازمانی، آموزش نیروهای انسانی، کارآفرینی و ... میان اعضای جلسه بحث و تبادل نظر شد.
شهرستان البرز به عنوان نخستین شهرک صنعتی ایران با مرکزیت شهر الوند دارای 2 بخش محمدیه و بخش مرکزی بوده و در 10 کیلومتری شهر قزوین واقع شده است.
6101/ 6128 *خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.