به گزارش ایرنا، سعید بهادیوند چگینی روز یکشنبه در همایش مدیریت مصرف برق ویژه مشترکان بخش کشاورزی استان قزوین افزود: این شرکت در سال های گذشته برای جامعه هدف خود نشست های متعددی را در خصوص نحوه صرفه جویی انرژی برگزار کرده که یکی از آنها بخش کشاورزی بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شبکه برق سراسری با 200 ساعت کمبود برق روبرو بود،اضافه کرد: در فصل تابستان با کمبود سه هزار مگاوات برق مواجه هستیم که این میزان برابر با 1.5 برابر ظرفیت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین می باشد و این در حالی است که با کمی صرفه جویی از سوی مشترکان به راحتی می توان این کمبود را برطرف کرد.
بهادیوند چگینی ادامه داد: اگر بتوانیم مدیریت مصرف برق را نزد مشترکان پرمصرف نهادینه کنیم دیگر کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت چرا که نیروگاه های ما با کمتر از 50 درصد ظرفیت خود کار می کنند و این در حالی است که کمبود ما تنها در فصل تابستان و در اوج پیک مصرف است.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه 238 کشاورز قزوینی سال گذشته توانستند در تفاهم نامه خود با این شرکت 2 میلیارد و 800 میلیون ریال پاداش مصرف بهینه خود را دریافت کنند اما این تعداد و میزان دریافتی نسبت به سایر استان های کشور بسیار پائین بوده و امیدواریم امسال شاهد استقبال بیشتر کشاورزان استان از این مساله باشیم.
استان قزوین دارای 457 هزار و 88 مشترک برق می باشد که از این تعداد، پنج هزار و 586 مشترک کشاورزی است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.