به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، افزود: باید موانع تحقق اهداف وقف شناسایی و رفع شود چرا که جاری بودن منافع آن در جامعه به رغبت هر چه بیشتر آنها به این فریضه دینی منتهی می‌شود.
امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر منافع وقف در جامعه بیشتر جاری باشد، آثار و برکات بیشتری به همراه خواهد داشت و کسانی که علاقه دارند اموال خود را وقف کنند با خیال آسوده این کار را انجام خواهند داد.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان قزوین، معرفت ‌افزایی در خصوص وقف و برکات آن در جامعه بسیار ضرورت دارد و واقفان باید به سمت اولویت‌ ها سوق داده شوند تا شاهد برکت بیشتر وقف ‌های صورت گرفته باشیم.
براساس این گزارش، در ابتدای این دیدار نبز معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سال گذشته 2 هزار 800 مورد وقف در کشور به ثبت رسید.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی یادآور شد: ارتباط مجموعه اوقاف و امور خیریه کشور با خیران در افزایش تعداد وقف‌ ها بسیار موثر است که در این خصوص وضعیت خوبی داریم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: رسیدگی به وقف ‌های حوزه ‌های علمیه طرحی است که در حال انجام قرار دارد و تحقق این هدف موجب رفع کاستی‌ های بسیاری در مدارس علمیه می‌شود.
وی در پایان گفت: تمامی موقوفات حوزه علمیه نسبت به موقوفات کل کشور کمتر از 2 درصد است که ضرورت دارد بیشتر به این بخش پرداخته شود.
8054*6128
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.