به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی استان قزوین،افزود: صحبت از این میزان صادرات، شاید در سخن آسان باشد اما حاصل کاری پیچیده و همکاری درخشان دولت و بخش خصوصی و زحمات فعالان عرصه تولید است.

** افزایش صادرات نشان از مفید واقع شدن برنامه های دولت در حمایت از تولید است
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: افزایش صادرات کالا در استان نشان می دهد برنامه ریزی های دولت برای حمایت از تولید موثر و مفید واقع شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته برای اولین بار صادرات کالاهای غیر نفتی کشور از واردات پیشی گرفت، اضافه کرد: ما باید در سال جاری با تداوم تلاش ها به هدف گذاری یک میلیارد دلار صادرات از استان دست پیدا کنیم.
همتی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه پیشگیری از قاچاق نیز گفت: قاچاق از سال های دور در کشور وجود داشته و مربوط به زمان کنونی نیست اما برای مقابله با آن باید به 2 عامل فرهنگ عمومی و تولید با کیفیت و ارزان توجه داشت.

** سیل تخریب ها در آستانه انتخابات علیه دولت به راه افتاده است
وی در ادامه با اشاره به راه افتادن سیل تخریب ها علیه دولت در آستانه انتخابات و فضاسازی ها و دروغ پردازی های برخی رسانه ها درباره تعطیلی واحدهای تولیدی، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید نه تنها بسیاری از واحدها تعطیل نشدند بلکه بسیاری از واحدهای دارای مشکل نیز که در گذشته با واگذاری غیرکارشناسی دچار مشکل شده بودند احیا شدند.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه واحد گوشت زیاران که 10سال در اثر واگذاری غلط به غیر اهل آن سپرده شده و دچار مشکل بود فعالیت خود را با همت دولت تدبیر و امید از سر گرفت و امیدواریم سایر واحدها نیز به زودی از تهدید دور شده و به شکوفایی برسند.
استاندار قزوین با تاکید بر اینکه تولید و اشتغال از رهگذر صادرات محقق می شود،گفت: افرادی که این روزها در هنگام انتخابات کمر به تخریب دولت در حوزه اقتصادی بسته اند در جریان فرایند پیچیده امور اقتصادی نیستند.
وی،تولید صادرات محور را شرط اصلی برای پیشرفت در تمام کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و افزود: کشور برای پیشرفت اقتصادی ابتدا باید موانع پیش رو را در حوزه بین المللی بردارد و بایذ اذعان کرد در حالی که در کشور ما با موانعی که در ورود کالا از خارج و صدور کالای داخلی متاثر از تحریم ها وجود داشت، بازار داخلی ظرفیت پاسخگویی به تولید را نداشت.

**دولت تدبیر امید تورم 40 درصدی را تک رقمی کرد
همتی خاطرنشان کرد: در کنار شرایط تحریم، در گذشته منابع بانک های کشور نیز که تحت عنوان طرح های زودبازده از دست رفت و برنگشت، بانک ها را مجبور کرد پا به پای تورم40درصدی، نرخ سپرده گذاری را افزایش و از این سپرده با سود بالا به تولید کننده بدهند و در این وضعیت طبیعی بود که تولید کالا از مزیت رقابتی خارج شود.
وی ادامه داد: در چنین شرایط پیچیده ای با رویکرد عقلانیت و تدبیر و روش های کارآمد چرا نباید از دنیای بین المللی بهره نجوییم و راه تولید و صادرات را باز کنیم، از این رو ما برای افزایش تولید و صادرات باید تمام الزامات آن را ایجاد کنیم و به بازارهای خارجی روی بیاوریم.
همتی با اشاره به رفع موانع پیش روی اقتصاد کشور برای ارتباط با بازارهای بین المللی با تلاش های دولت تدبیر و امید، اضافه کرد: در این مدت دولت یازدهم با بهره گیری از حمایت های مقام معظم رهبری توانست موانع بین‌المللی را از پیش روی اقتصاد کشور بردارد.
وی با اشاره به تک رقمی کردن نرخ تورم در دولت تدبیر و امید، اضافه کرد: تورم،مادر تمام مشکلات اقتصادی است و ابتدا باید آن را متوقف و تثبیت کرد که دولت با کاهش تورم از بالای 40 درصد به زیر 10درصد در این زمینه بسیار موفق عمل کرد و در ادامه نرخ سود بانکی را نیز از 24 به 18درصد کاهش داد.
همتی در ادامه از پیگیری و حل مشکلات و موانع تولیدکنندگان بخش کشاورزی در 3حوزه سرمایه در گردش ارزان قیمت،مشکلات بیمه ای و مالیات خبر داد.
استاندار قزوین در پایان گفت: صندوق توسعه ملی تسهیلاتی با سود 11 درصد به صادرکنندگان اختصاص می دهد که ما تلاش می کنیم 50 درصد از این سود را از منابع استانی به عنوان کمک های فنی اعتباری به منظور حمایت از صادرکنندگان به آنها اعطا کنیم.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.