به گزارش روز جمعه ایرنا، مریم بیدخام در نشست با سازمان های مردم نهاد در استانداری با تاکید بر اینکه سمن ها می توانند با ارائه طرح های فرهنگی و اجتماعی در حل مشکلات و کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند، افزود: دستگاه های اجرایی از این ظرفیتها می توانند برای بهبود و پیشرفت کارها و برنامه ها استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند بار مسئولیت های مختلف را بر دوش بکشد، از اینرو تلاش دارد مردم و به ویژه سمن ها را به دلیل داشتن احساس مسئولیت و دغدغه در کنار خود داشته باشد.
بیدخام با تاکید بر اعتماد دولت به سمن ها اضافه کرد: دولت در حوزه‌ اجتماعی تلاش می کند تا سازمان‌های مردم نهاد را توسعه دهد و باید موانع موجود بر سر راه سمن ها برداشته شود تا توسعه این سازمانها به پایه و اساس توسعه امنیت اجتماعی منجر شود.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به تولید داخلی و اشتغال خاطرنشان کرد: استان قزوین از حیث تولید صنایع دستی بسیار غنی است و در صورت ایجاد بازار فروش برای تولیدات آنها منجر به رونق اقتصادی در استان خواهد شد.
این مسئول با تاکید بر اینکه تشکیل سمن ها در دولت تدبیر و امید رشد داشته است یادآور شد: سازمان‌های مردم‌نهاد می توانند با ارائه و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی باری از روی دوش دولت بردارند.
بیدخام ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی برای سازمان های مردم نهاد و تهیه بانک اطلاعاتی از تمامی سمن های دارای مجوز از جمله برنامه های دفتر امور اجتماعی است.
وی از سمن ها خواست با ارائه طرح ها و برنامه هایی مدون در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی، ترویج فرهنگ حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، حفظ محیط زیست، بهداشت، سلامت و نشاط جامعه، برنامه های پیشگیرانه و کاهش آسیبهای اجتماعی ایفای نقش نمایند.
در پایان این نشست سمن های حاضر ‌طرح ها و پیشنهادهای خود را بیان کرده و در جهت کاهش آسیب های جامعه اعلام آمادگی نمودند.
7389/ 6128 *خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.