به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با گرامیداشت ایام مبارک ماه رجب به مناسبت های مختلف این ماه بزرگ الهی همچون ولادت امام جواد(ع)، حضرت امام علی علیه السلام و بعثت پیامبر مکرم اسلام(ص) اشاره و به مسلمانان تبریک گفت.
وی در ادامه به بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و افزود: دانشمندان هسته ای ما که پرورش یافته مکتب اسلام هستند با جهاد علمی، دانش هسته ای را در کشور بومی سازی کرده و کشور را در این علم به مرحله ای رساندند که دست به سمت اجانب دراز نکند.
حجت الاسلام قابل، جنگ امروز را هم آوردی در عرصه اقتصاد و نفوذ دانست و ادامه داد: دشمن تمام توجه و توان خود را بر نفوذ در کشور متمرکز کرده، اما باید بداند گرچه شروع کننده این جنگ است، اما تمام کننده نیست.
وی گفت: در چنین اوضاعی که دشمن در صدد نفوذ برآمده، بعضی ها در کشور خود را به خواب زده اند یا چیزی باورشان شده و آن را به خورد مردم می دهند.
حجت الاسلام قابل ادامه داد: برای پیروزی باید به این مردم و دل های متکی به خدا اعتماد کنیم و راه استقلال و پیشرفت خود را ادامه دهیم.
خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و صیاد شیرازی، از آنها به عنوان چراغ هدایت نسل امروز و آینده یاد کرد و گفت: شهید آوینی خطاب به روشنفکران می گوید من تمام این ژست ها و تیپ ها را امتحان کرده ام و می دانم روشنفکری به اینها نیست، بلکه روشنفکری در مکتب اسلام است.
وی ادامه داد: حوزه هنری باید اندیشه این شهید را ترویج و معرفی کند تا برخی افکار فریبنده، ذهن جوانان را تخریب نکند.
حجت الاسلام قابل در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به سفرهای نخست وزیر انگلیس به کشورهای عرب گفت: این کشورها که ایران را برای نقض حقوق بشر تحریم می کنند، اکنون خود از حمله کور عربستان به یمن حمایت می کنند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رکود و بیکاری مشکل عمده کشور است، گفت: برخی مسئولان مدعی ایجاد بیش از 19 هزار شغل جدید در استان می باشند که هنوز اثبات نشده است.
قابل افزود: کمیسیون اصل 90 اعلام کرده قاچاق کالا، سالانه دو میلیون کار را از بین می برد، آن وقت آقایان به ما می گویند چرا در زمان انتخابات این موضوعات را مطرح می کنید.
خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کارگران قزوینی هنوز حقوق بهمن و اسفند خود را دریافت نکرده اند آن وقت مسئولان استانی می گویند ما کمترین مشکل کارگری در استان داشته ایم.
7388/ 6128 *خبرنگار: پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.