هدایت‌الله جمالی‌پور عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تصریح کرد: همه ما موظفیم در حوزه مسوولیتی خود امور معیشتی مردم را هدایت و نظارت کنیم و در این راه به هیچ وجه آمارها را ملاک عمل کار خود قرار ندهیم.

وی با بیان اینکه باید با کارهای خود کاری کنیم تا مردم تغییرات را احساس کنند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال گاهی اوقات برخی مسایل مانند شیوع بیماری کرونا نه در دست استان بلکه از اختیارات دولت نیز خارج بوده و کاری برای انجام آن نمی‌شود انجام داد تا جایی که امروز شاهدیم این ویروس کل جهان و اقتصاد آن را تحت تاثیر خود قرار داده است.

استاندار قزوین تاکید کرد: در چنین شرایط اضطراری باید بازار را به شدت کنترل کرده و با ایجاد بازرسی‌های مستمر، نسبت به نوسانات قیمت‌ها حساسیت از خود نشان داده تا جامعه با آشفتگی روبرو نشود.

جمالی‌پور اضافه کرد: برای متخلفان و سودجویان در بازار نیز باید تنبیهات لازم در نظر گرفته شود که البته در ابتدا با امر به معروف و سپس با جریمه و اگر نشد، واحد صنفی متخلف باید پلمپ شود.

این مقام عالی استان با بیان اینکه وقتی مردم احساس کنند که نظارت در همه ابعاد خود در جامعه اعمال می‌شود آسوده خاطر خواهند بود، افزود: بدون تردید نظارت و بازرسی امور باعث کاهش التهابات احتمالی در جامعه خواهد شد و در این صورت بازار نیز روند طبیعی خود را سیر خواهد کرد.

وی به ساماندهی انبارهای موجود در سطح استان نیز اشاره و یادآور شد: انجام این مساله به نظر می‌رسد در قزوین مورد غفلت واقع شده که دستگاه‌های ذیربط ضمن شناسایی، دسته بندی و کنترل ورودی و خروجی انبارهای موجود استان، زمینه تشکیل اتحادیه انبارداران را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

استاندار قزوین نظارت هدفمند بازار را اولویت کار استان دانست و گفت: بدن تردید عدم نظارت و بازرسی، ضمن ایجاد التهاب در بازار، هرج و مرج و تنش‌ هایی را در سطح جامعه ایجاد خواهد کرد که این مساله به هیچ عنوان مورد قبول نخواهد بود.

جمالی‌پور ادامه داد: در حوزه ذخیره گندم، سال گذشته اقدامات خوبی در سطح استان رقم خورده و امسال نیز تا پایان روز برداشت گندم نباید مشکلی ایجاد شود و در خصوص سایر کالاها نیز برنامه ریزی‌ها باید سه ماهه صورت بگیرد تا مردم در این زمینه با مشکل احتمالی روبرو نباشد.

وی اضافه کرد: قزوین سال گذشته جزو استان‌هایی بود که برای ذخیره میوه شب عید خود خرید بالایی داشت که با بروز بیماری کرونا، بسیاری تردید داشتند که این میزان حجم خرید آیا میوه‌های خریداری شده به فروش می‌رسد یا خیر، که این مساله با تدابیر انجام شده کمیته راهبردی استان اتفاقات خوبی را برای همگان رقم زد.

در پایان این جلسه تعدادی از اعضای ستاد تنظیم بازار استان در خصوص نحوه صحیح مدیریت تامین و توزیع میوه شب عید مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.