به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی صالحی در جلسه‌ای که روز دوشنبه با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد اظهار داشت: مدیریت شهری از موضوعات مهمی است که به تقویت و انسجام اجتماعی هم کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها با کارآمدی و خدمت رسانی به شهروندان، نشان دادند در شرایط بحران اقتصادی نیز می‌توان با خدمت صادقانه و مدیریت جهادی اعتماد مردم را تقویت کرده و آنها را با خود همراه کرد.

صالحی در ادامه به اهمیت مشارکت مردم و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: از موضوعات مهمی که باید شوراهای اسلامی شهرها مورد توجه قرار دهند شفافیت و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها است و این نظارت می‌تواند از تبعیض و رانت خواری جلوگیری کرده و به رقابت پذیری کمک کند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین افزود: همسو کردن منافع شهرداری، کارکنان و شهروندان یک اصل است که در این راستا همه باید تلاش کنیم تا این منافع به همدیگر نزدیک شود.

وی گفت: در سال گذشته ۱۹۳ میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری‌ها پرداخت شد که با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بودیم اما اعتبارات ارزش افزوده در مقابل هزینه‌ها ناچیز است.

صالحی اظهار داشت: بودجه پیش بینی شده شهرداری‌های استان ۱,۲۲۰ میلیارد تومان است و آمار صدور پروانه ساختمانی در شهرداری‌ها در سال ۹۸ یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع پروانه ساختمانی توسط شهرداری صادر شده نسبت به سال ۹۷ پنج درصد افزایش داشته و در شهر قزوین با کاهش ۲ درصدی مواجه بوده است.

وی در ادامه عملکرد اعضای شورای اسلامی شهرها را در خدمت رسانی به مردم مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود در سال ۱۳۹۸ شوراهای اسلامی شهرهای استان ۱۲۶۷ جلسه با ۴۹۲۹ مصوبه که از این تعداد ۴۲۱۰ مصوبه عدم مغایرت، ۷۱۹ مصوبه مغایرت و ۱۹ مصوب هیأت حل اختلاف شوراهای اسلامی استان از سوی شهرداری ارجاع شده که ۱۱ مصوبه باطل و ۷ مصوبه مورد تأیید هیأت حل اختلاف شوراهای اسلامی قرار گرفت.

صالحی ابراز امیدواری کرد در راستای رسیدن به اهداف توسعه پایدار شهری با تعامل و همکاری بیشتر گام‌های بلندتری برداشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.