به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ظهر شنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، سردار شاهرخی فرمانده سپاه قزوین، فاطمه محمد بیگی منتخب قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی در شبستان مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

فاطمه محمد بیگی در این نشت گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کنار آسیب‌های فراوانی که به گروهای مختلف جامعه وارد شد، اتفاقات خوبی هم افتاد و زمینه برای مواسات و همدلی بیشتر از گذشته مهیا شد و این ویروس موجب شد تا دل‌های ما به همدیگر نزدیک تر شده و مهربانی تقویت شود و این یکی از دستاوردهای فرهنگی برای جامعه بود.

وی افزود: همچنین در کنار مواسات و همدلی در طب سنتی و اسلامی هم دچار شکوفایی شدیم و در استان قزوین از ششم اسفند ما اولین جلسه طب سنتی را برگزار و پروتکل‌های سنتی را در ۳۰ گروه تعریف کردیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم تصریح کرد: در این پروتکل‌ها سبک زندگی اسلامی، چگونگی مراقبت از بیماران که در طب کلاسیک وجود نداشت را مطرح کردیم زیرا باور داریم طب سنتی و اسلامی یک طب اصلی است و در این دوران حتی برخی پزشکان به آن متوسل شدند و توصیه‌های تغذیه و روش‌های زندگی و مراقبت‌ها را توصیه کردند و زمینه برای احیای طب سنتی و اسلامی در استان مهیا شد.


وی اظهار داشت: در حوزه کتاب خوانی به نظر می‌رسد عملکرد ما ضعیف بوده و کار شاخصی در این دو ماه صورت نگرفت و انتظار می‌رفت همان فضای مجازی که در مدارس شکل گرفت در امور کتابخانه ها هم رخ می‌داد و مطالعه تعطیل نمی‌شد.

محمد بیگی یادآور شد: می‌توانستیم در امور کتابخانه ها طرح‌های کتاب صوتی، تصویری، مجازی راه اندازی می‌شد و امیدواریم این کمبود جبران شود.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم اضافه کرد: با توصیه و نظارت دفتر امام جمعه قزوین برای غسل دادن اموات کرونایی برای اولین بار در کشور اقدام شد که تسلی خاطر بازماندگان بود و برگزاری سوگواری در فضای مجازی هم از اقامات پسندیده بود.

وی گفت: با راه اندازی قرارگاه سلامت که با حضور جهادگران شکل گرفت، قزوین شاخص بود و پیشنهاد می‌کنیم یک سوگواره برای فوت شدگان کرونا در استان برگزار شود تا آرامش خاطر بازماندگان مهیا شود.

محمد بیگی بیان کرد: در جبهه فرهنگی با کمک قرارگاه مدافعان سلامت کارهای خوبی شکل گرفت که خرید برای خانواده بیماران با محور مساجد از جمله آنها بود که این کار می‌تواند تداوم یابد.

وی اضافه کرد: باید ضمن تحقیق و پژوهش در این زمینه کتابی نگارش شود تا آُسیب وارد شده به طبقات مختلف اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و تجربه مفیدی شود.

وی اظهار داشت: در چهار سال گذشته در حوزه حجاب و عفاف در ردیف استان‌های برتر بودیم و کارهای خوبی صورت گرفت اما در مدارس کمتر ورود کردیم که امیدواریم در این دوره این ارتباط بیشتر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.