حکمت الله هاشمی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: در پی تماس تلفنی عوامل آتش نشانی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین مبنی بر انحراف و برخورد یک دستگاه لیفان با گاردیل؛ بلافاصله آمبولانس پایگاه محمدیه، خودروی نجات پایگاه انجیلاق و تیم پشتیبان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز به محل حادثه اعزام گردیدند. 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بیان داشت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر با همکاری عوامل آتشنشانی موفق شدند پس از ۲۰ دقیقه عملیات سخت و نفس گیر با استفاده از ابزارهای تخصصی نجات، افراد محبوس شده در میان قطعات خودرو را رها سازی کنند.
هاشمی همچنین افزود: نیروهای امدادی حاضر در صحنه حادثه بلافاصله پس از رهاسازی افراد گرفتار شده، مانور احیای قلبی و ریوی را برای یکی از افراد که دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود، آغاز کردند.
وی گفت: این عملیات با تلاش‌های بی وقفه تکنسین‌های اورژانس و نجاتگران هلال احمر ۴۵ دقیقه به طول انجامید ولی متاسفانه فرد مورد نظر احیا نشد.
این مسوول اضافه کرد: تنها مصدوم حادثه پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی و کنترل علائم حیاتی توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال گردید و همچنین افراد متوفی رها سازی شده نیز به عوامل نیروی انتظامی حاضر در صحنه تحویل داده شدند. 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان هم افزایی و همکاری ارگان‌های امدادی در صحنه حادثه را گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف تعیین شده در امر امداد رسانی در وقایع و حوادث دانست و گفت: امیدواریم این همکاری‌ها به طور مستمر و پایدار در عملیات‌های مشترک ادامه یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.