محمدحسین اسماعیلی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین (ع) برگزار شد، افزود: کارگروه دین، مسجد و فرهنگ، کارگروه نوجوان، مدرسه، کودک و فرهنگ، کارگروه ورزش و جوانان، کارگروه دانش، پژوهش دانشگاه و فرهنگ، کارگروه هنر و رسانه، کارگروه بانوان، عفاف و حجاب و کارگروه کارمندان، اصناف و بسیج زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی کار خود را آغاز می‌کند.
وی اضافه کرد: این کارگروه‌ها بر اساس بند سه ماده سه شورای فرهنگ عمومی با هدف بررسی دقیق و کارشناسی ‌از موضوعات و مسائل استان راه‌اندازی شده تا نتیجه آن برای تصویب در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.
اسماعیلی به ۳۰ مصوبه در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی سال گذشته، اشاره کرد و گفت: از تعداد مصوبات سال گذشته، ۲۵ مصوبه تاکنون اجرایی شده و پنج مصوبه درحال پیگیری است.
این مسؤول تصریح کرد: تدوین سند توسعه فرهنگی استان و تشکیل رصدخانه سرمایه اجتماعی و فرهنگی که قراردادهای آن با جهاد دانشگاهی و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین منعقد شده است، از مهم‌ترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی سال گذشته بود که امسال اجرایی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در ادامه به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در حوزه وظایف فرهنگی عمومی دستگاه‌های استان تصمیمات بسیار خوبی مصوب شده و درحال انجام است.
اسماعیلی به رزمایش همدلی و کمک مومنانه در ایام کرونا پرداخت و گفت: در این دوران شاهد نقش پررنگ فرهنگ در همه حوزه‌های اجتماعی بودیم و سرمایه اجتماعی، مشارکت عمومی و روحیه همراهی نشان داد که ابزارهای فرهنگی و هنری برای تاب آوری جامعه در این دوران بسیار خوب مورد استفاده قرار گرفته‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.