معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح تلاش دارد تا طی پنج سال میزان عملکرد (تولید) گندم در اراضی دیم را به ۲۵ درصد وضعیت موجود افزایش دهد.

مجید اسماعیلی افزود: این طرح سال گذشته در آوج اجرا شد و امسال علاوه بر این شهرستان، در اراضی دیم قزوین و تاکستان نیز اجرایی می شود.

وی از گندم به عنوان مهم ترین محصول کشاورزی کشور و دنیا که در تامین امنیت غذایی نقش مهمی دارد نام برد و گفت: به همین منظور نیز دولت در تلاش برای حفظ خودکفایی گندم بوده و طرح یاد شده نیز در همین راستا قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین اظهار داشت: در این طرح با اتکا به روش های نوین کشت و استفاده از بذور اصلاح شده برای افزایش تولید محصول اقدام می شود.

این مسوول همچنین گفت: ۱۰۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم استان قزوین در سال جاری زیر کشت گندم رفته که این میزان ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

پیش بینی می شود ۳۳۵ هزار تن گندم سال جاری از مزارع استان تولید و برداشت شود که از این رقم ۲۴۰ هزار تن گندم آبی و سایر گندم دیم خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.