رضا رسولی شربیانی بعدازظهر چهارشنبه در جریان بازدید استاندار قزوین از دانشگاه پیام نور و دیدار با مسوولان این مرکز دانشگاهی افزود: این دانشگاه دارای ۶۵ رشته است که ۱۷ مورد آن در مقطع کارشناسی ارشد و سایر در مقطع کارشناسی هستند و تاکنون در مقطع دکترا رشته ای نداشته ایم.

وی با اشاره به تحصیل هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های پیام نور قزوین،افزود: این دانشگاه در استان دارای ۶۵ هیات علمی است و سالانه از حدود ۲۰۰ استاد نیز برای عضویت در هیات علمی دعوت به عمل آورده می شود.

این مسوول دانشگاهی با بیان اینکه کیفیت آموزشی در دانشگاه پیام نور مورد تاکید است و هزینه تحصیل دانشجویان در آن نسبت به دانشگاه های آزاد و غیرانتقاعی یک سوم تا یک چهارم است،اظهار داشت: تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات پژوهشی قابل توجهی به ویژه در رشته های کشاورزی و شیمی در این دانشگاه موجود بوده که بعضا منحصر به فرد است.

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین با اشاره به توسعه کمی این دانشگاه در سالیان گذشته،اظهار داشت: در شرایط فعلی و با کاهش جمعیت دانشجویان نیازمند ساماندهی و تجمیع برخی مراکز دانشگاهی هستیم و به لحاظ قانونی نیز در این خصوص الزام داریم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تجمیع مراکز دانشگاهی پیام نور در برخی شهرهای استان با تعداد دانشجویان کم و ساختمان های استیجاری که فعالیت آنها اقتصادی و به صرفه نیست،گفت: برای انجام این کار با برخی مقاومت های محلی روبرو هستیم و امیدواریم با حمایت های استاندار موفق به انجام این کار که یک الزام قانونی است، بشویم.

رسولی شربیانی ظرفیت های پژوهشی دانشگاه پیام نور قزوین را بالا دانست و گفت: با این وجود طرح های پژوهشی ارایه شده به شورای برنامه ریزی و پژوهش استان مورد پذیرش و حمایت قرار نمی گیرند که در این خصوص نیازمند تجدید نظر هستیم.

در ادامه این بازدید، روسای دانشگاه های پیام نور واحدها و معاونان این دانشگاه به تشریح فعالیت ها و انتظارات خود از استانداری پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.