به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی و هماهنگی اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند برای اصناف کم ریسک صبح چهارشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

پیمان نامدار در این جلسه اظهار کرد: همکاری اصناف و اتحادیه‌ها خیلی خوب بود همچنین وضعیت ثبت نام در سامانه مطلوب است البته ما خواسته بودیم قبل از ثبت نام مفاد و دستورالعمل‌ها را مطالعه کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم در آینده پروتکل‌های بهداشتی را به صورت منسجم در اختیار اصناف قرار دهیم و اساس آن حفظ شود مشکلات کمتر می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: ما خوشبختانه در استان در شیب نزولی هستیم اما اگر اصنافی که اخیراً فعال شده‌اند اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند دوباره با موج بیماری مواجه می‌شویم.

نامدار تصریح کرد: در همه دنیا بستن کسب و کارها عقلانی نیست لذا باید اصناف را به رعایت مفاد بهداشتی ملزم کنیم تا فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: برخی کسبه در قزوین مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند لذا در دو هزار بازدیدی که شد مواردی دیده شد که نگران هستیم و باید آموزش را جدی بگیریم و به صورت عملی آموزش دهیم که مثلاً خرید سالم چگونه است و از صدا و سیما درخواست کنیم اطلاع رسانی را بیشتر کند.

نامدار افزود: در کنار اطلاع رسانی در رسانه‌ها همچنین در سطح شهر تبلیغ خواهیم کرد و آموزش عملی در رسانه‌ها را بیشتر خواهیم کرد.

وی گفت: رابطان ما که از سازمان صمت و بهداشت هستند موارد تخلف را گزارش خواهند کرد تا در صورت تخلف واحد پلمب شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار داشت: تهدید علیه سلامت را جدی گرفته‌ایم و اگر نکات بهداشتی رعایت نشود به سمت بیماری مزمن و فرمایشی خواهیم رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.