پیمان نامدار روز سه‌شنبه در نشست کمیته هفت گانه بیماری کرونا در استان قزوین افزود: در شرایط بحرانی مثل حالا که شیوع بیماری کرونا در جامعه افزایش یافته، باید قوانین به شیوه‌ای تدوین شود اگر صنفی موارد لازم را رعایت نکرد، اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: بعد از چین، ایران دومین کشور پاندمی در جهان بود که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد، بر همین اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چون برای اولین بار اجرایی می‌شد، برخی از صنوف ما هنوز وارد سامانه بهداشتی نشدند.

نامدار تصریح کرد: ماده ۱۳ قوانین بهداشت محیط در شرایط بحران بیان می‌کند که اگر صنفی ملزومات اولیه را رعایت نکرده باشد، مشمول اخطار و پلمب است، همچنین در شرایط عادی اگر صنفی در حوزه مواد غذایی کاشی کاری نشده باشد، دستورالمعل‌های لازم برای برخورد با آن وجود دارد، اما در حوزه کرونا هنوز دستور العمل جامعی تدوین نشده که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

این مسؤول تاکید کرد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی باید سازمان صمت، نیروی انتظامی و تعزیرات همراه کارشناسان علوم پزشکی باشند که بتوانیم در همان لحظه بازدید اقدامات لازم را انجام دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به فرهنگسازی در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: برای اطلاع رسانی در این خصوص باید صدا و سیما همکاری کرده و با ساخت فیلم شرایط خرید و مراجعه به صنف را برای مردم تشریح کند، چون هنوز خیلی از مردم با این وازه غریب و بیگانه هستند و لزوم فرهنگسازی عمومی در این خصوص اولویت دارد.

به گفته وی خیلی از شهروندان همچنان از مشکل کمبود اقلام بهداشتی مانند ماسک در استان گله‌مند هستند و رعایت نکردن نکات بهداشتی را ناشی از نبود این کالاها می‌دانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.