مدیرکل استاندارد قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کالاهای نمونه برداری شده در واحدهای تولیدی به شکل تصادفی انتخاب و روی آنها آزمون می شود.

سیروس صارمی افزود: کالاهای نمونه برداری شده در واحدهای تولیدی و یا واحدهای عرضه از حیث استانداردهایی که اجرا و رعایت آنها الزامی است، مورد بررسی و آزمون قرار می گیرند.

مدیرکل استاندارد قزوین یادآور شد:  ۲ هزار و ۹۵۴ کالای تولید شده در واحدهای تولیدی استان در آزمایشگاه های همکار استاندارد آزمون شده اند تا وضعیت استاندارد آنها مورد بررسی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: اگر یک کالا پس از گرفتن آزمون به لحاظ کمی و کیفی دچار نقص بود، موارد تخلف به واحدی که آنرا تولید کرده گوشزد می شود و بسته به شرایط نقص از معیارهای استاندارد می توان به واحد اخطار داد یا پروانه استاندارد محصول مربوطه را ابطال کرد.

صارمی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی ملزم به رعایت مفاد درج شده در استانداردهای تدوین شده (از نوع اجباری) برای محصولات خود هستند.

وی در ادامه با اشاره به نام گذاری امسال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری،اظهار داشت: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی موجب افزایش اقبال هموطنان به کالاهای ساخت داخل و همچنین حضور آنها در بازارهای بین المللی شده و به تحقق شعار سال کمک می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.