معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود مصوبه استانی در خصوص محدود سازی ساعت کار فروشگاه های زنجیره ای، با توجه به دستور العمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و برای پیشگیری از ازدحام در این اماکن و جلوگیری از شلوغی در آنها و با توجه به ضدعفونی سازی این مکان ها مقرر شد تا ساعت فعالیت آنها به حالت قبل و عادی بازگردد.

علی اکبر کبیری با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی واحدهای صنفی توزیع اقلام اساسی مردم تعطیل نخواهند شد،افزود: متاسفانه برخی اخبار کذب در فضای مجازی مبنی بر قرنطینه کشور و تعطیلی فروشگاه ها موجب شلوغ شدن فروشگاه های زنجیره ای شده بود که این موضوع نیز بر تصمیم عادی سازی ساعت کار این واحدها موثر بود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار غرفه های توزیع میوه شب عید با نرخ مصوب دولتی و ستاد تنظیم بازار در قزوین،گفت: ۵۰ غرفه به کار توزیع میوه در استان می پردازند.

کبیری در خصوص برخی نقدها به برپایی این غرفه ها به دلیل خطر کرونا نیز گفت: با هدف جلوگیری از تجمع افراد تعداد این غرفه ها نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است، ضمن آنکه غرفه های موجود به وسایل ضدعفونی کننده تجهیز شده اند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا استقبال از غرفه ها مانند هر سال نیست و به نظر نمی رسد ازدحامی در این مکان ها رخ دهد، اظهار داشت: با این وجود به صاحبان غرفه ها توصیه شده که بر رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله مشتریان تاکید داشته باشند.

این مسوول گفت: با هدف کاهش حضور مردم در اجتماع با هدف مقابله با کرونا، بازارهای شبکه ای اینترنتی در قزوین فعال شده اند که اقلام مختلف از دارو و ماسک و الکل و دستکش گرفته تا مواد خوراکی و میوه را با سفارشات اینترنتی به درب منازل شهروندان می رسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.