جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: عملیات بازگشایی و برفروبی راه‌های ارتباطی این تعداد روستا در ۲ روز گذشته با استفاده از ۳۳ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و مشارکت ۵۰ راهدار انجام شد.

به گفته وی، به این ترتیب تمامی راه‌های روستایی که هفته گذشته در این استان براثر بارش برف مسدود شده بودند، بازگشایی شد. 

حق‌لطفی اضافه کرد: هفته گذشته نیروهای راهداری استان قزوین با کمک ۳۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات سبک و سنگین خود از نخستین ساعات بارش برف که تا روز گذشته نیز ادامه داشت سطح تمامی جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی را برفروبی و نمک پاشی کردند.

این مسوول راهداری از رانندگان خواست تا در فصل زمستان که احتمال بارش برف و کولاک در جاده‌ها وجود دارد، برای  تردد در مسیرهای روستایی زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران برای خدمت رسانی به مسافران و بازگشایی معابر پوشیده از برف، تاکید کرد: در طرح راهداری زمستانی ۳۵۰ راهدار در ۲۶ راهدارخانه استان قزوین به همراه ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در حال خدمات رسانی به مسافران هستند.

استان قزوین دارای یک هزار کیلومتر راه کوهستانی و صعب‌العبور است و هفت درصد عملیات برف روبی راه‌های کشور در این استان انجام می‌شود.

این استان همچنین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر جاده شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.