مدیرکل بهزیستی استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی همه ساله در سراسر کشور با هدف شناسایی کودکان مبتلا به آمبلیوپی و مداخله بهنگام در سنین طلایی درمان برای کودکان سه تا ۶ سال اجرا می‌شود.

علیرضا وارثی افزود: امسال این طرح در سطح استان قزوین و در برخی از روستاها به دلیل مساعد بودن هوا پیش از موعد آغاز رسمی طرح (شهریور ماه) و سپس از اول آبان به مورد اجرا گذاشته شد.

به گفته این مسوول، با سنجش بینایی ۳۰ هزار و ۳۴ کودک در سال جاری، سه هزار و ۷۹ کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شده که به سطح دوم غربال، یعنی بینایی‌ سنج‌ها ارجاع شدند.

وارثی ادامه داد: از میان کودکان ارجاع شده به سطح دوم غربال نیز تاکنون یک هزار و ۲۰ مورد به بینایی سنج مراجعه کرده که ۱۴۷ کودک مبتلا به آمبلیوپ شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در صورت مبتلا بودن کودک به تنبلی چشم تمامی مراحل درمانی تحت پیگیری و پوشش بهزیستی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این طرح به علت جاماندن تعداد زیادی از کودکان این گروه سنی تا پایان بهمن ماه تمدید شده و تعداد محدودی از پایگاه‌های سنجش بینایی نیز در طول مدت اجرای طرح آماده ارایه خدمات به کودکان مشمول خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: اسامی پایگاه‌ها به همراه آدرس و زمان فعالیت طرح غرباگری بینایی از طریق ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، سامانه خبری سازمان بهزیستی و توزیع پوسترهای طرح اطلاع‌رسانی شده است.  

از ۶۷ هزار و ۵۲۷ کودک مشمول طرح غربالگری بینایی در استان قزوین سهم پیش‌بینی شده برای اجرا ۴۵ هزار و ۵۰۰ کودک بوده که تاکنون ۶۶ درصد از این سهم مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.