مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دانش آموزان از یک هزار و ۷۰۰ مدرسه استان در این طرح آموزشی شرکت داشتند و اکنون به عنوان سفیران مدیریت بحران در بین خانواده‌ خود نقش آفرینی می‌کنند.

قدرت الله مهدیخانی به آموزش ایمن سازی غیرسازه‌ای اشاره کرد و گفت: برای همه این دانش آموزان تبیین شده که خیلی از  وسایل منزل در هنگام زلزله به چشم نمی‌آید، اما ایمن سازی آن بسیار اهمیت دارد و به عنوان اصل مهم در پیشگیری محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه مدارس استان باید به عنوان پناهگاه‌های امن در محلات مورد استفاده قرار گیرند،اظهار داشت: شیوه و رویکرد مدیریت بحران این است که با ایمن سازی مدارس و انجام آموزش‌های لازم بتوان این فضاها را در محلات به عنوان پناهگاهی امنی به مردم معرفی کزد.

مهدیخانی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که اساس کار مدیریت بحران پیشگیری است و اکثر اساتید این حوزه معتقدند اگر در حین پیشگیری اقدامات مناسبی انجام شود، هنگام وقوع حوادث با کمترین تلفات جانی و مالی همراه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در ادامه صحبت‌های خویش به اعتبارات پیشگیری در حوزه مدیریت بحران پرداخت و گفت: لازم است ۲۸ دستگاه‌ اجرایی استان در حوزه پیشگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه، اعتبارات مور نیاز را ظرف مدت یک ماه به مدیریت بحران اعلام کنند.

مهدیخانی تصریح کرد: اعتبارات مدیریت بحران از ۲ محل ماده ۱۰ و ۱۲ تامین می شود که امیدواریم با اعلام نیاز دستگاه‌های استان بتوانیم در بودجه سال ۹۹، اعتبارات لازم را دریافت کرده و بین دستگاه‌ها توزیع کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اولویت بعدی ما ایمن سازی غیرسازه‌ای در دستگاه‌های اجرایی است که برای آن برنامه ریزی لازم در دستور کار قرار دارد.

استان قزوین دارای هشت گسل فعال بوده و تاکنون  ۲۵ بحران و بلایای طبیعی در آن شناخته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.