بارندگی‌ و خنک‌های فصل پاییز برای بسیاری از افراد جامعه شاعرانه و زیبا بوده تا جایی که گرفتن عکس‌های سلفی جزوی از سرگرمی‌های خاطره انگیز برای آنان به شمار می‌رود اما هستند افرادی که در این شب‌های سرد پاییزی در انتظار اجاق گرم و سرپناهی مطمئن در گوشه و کنار شهر، بی هیچ صدایی در تاریکی قدم برمی‌دارند و هیچ خاطره خوشایندی هم از نم باران ندارند.
طی چند سال گذشته اداره کل بهزیستی و شهرداری قزوین برای افراد بی‌خانمان مکان‌هایی را با نام گرمخانه‌ در نظر گرفته‌ تا در شب‌های سرد پاییز و زمستان پذیرای برخی افراد از گزند سرمای هوا باشد.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با برودت هوا و افزایش شدت باران، گرمخانه‌های شهر برای کارتن خواب‌ها، معتادان متجاهر و سایر افراد نیازمند باز بوده تا این افراد از خطرهای احتمالی در امان باشند.
وحید مقدم‌سلیمی با اشاره به ۲ گرمخانه فعال سطح شهر قزوین، تاکید کرد: کارتن خواب‌ها و متکدیان بی‌خانمان شب‌ها را می‌توانند به صورت موقت در گرمخانه‌های شهرداری قزوین سپری کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری قزوین گرمخانه مردان را در سال ۹۳ و با ظرفیت ۷۰ بی‌خانمان در شرایط عادی و تا ۱۰۰ نفر در شرایط اضطرار را مورد بهره‌برداری قرار داد، افزود: گرمخانه بانوان نیز از سال ۹۷ با همکاری اداره کل بهزیستی فعالیت خود را آغاز کرده که در شرایط عادی از ظرفیت پذیرش ۳۰ بی‌خانمان و در شرایط اضطراری تا ۲ برابر این ظرفیت برخوردار است.
این مسئول با اشاره به ارایه برخی خدمات ارایه شده از جمله استحمام، وعده‌های غذایی گرم و مکانی مناسب برای استراحت بی‌خانمان‌ها در گرمخانه‌های قزوین، تصریح کرد: نحوه پذیرش افراد در گرمخانه‌ها به صورت حضوری، ارجاع افراد از سوی ارگان‌های ذیربط، جمع‌آوری از سوی تیم‌های گشتی شهرداری و یا اطلاع رسانی شهروندان از طریق سامانه ۳۳۳۵۴۰۲۰ و یا ۱۳۷ صورت می‌پذیرد.
به گفته مقدم‌سلیمی، کارکنان شهرداری نیز به طور شبانه‌روزی پاسخگوی تماس شهروندان و مراجعه کنندگان در این زمینه خواهند بود.
وی یادآور شد: گرمخانه آقایان در بلوار شهید باهنر، جنب پمپ ایستگاه گاز سی ان جی، ابتدای خیابان مدیریت، ساختمان مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری و گرمخانه بانوان نیز در خیابان نواب، بالاتر از تقاطع بوعلی، جنب ایستگاه آتش نشانی، کوچه شبنم پلاک ۱۱ قرار دارد.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین اضافه کرد: گرمخانه‌های شهرداری در شب‌های سرد زمستانی به منظور جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی پذیرای بی‌خانمان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.