فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۴.۵ تن چوب قاچاق کشف شده معادل ۱۵۳ متر مکعب بوده و در این رابطه تاکنون ۱۷ پرونده تشکیل شده است.

سرهنگ بهرام ترکاشوند اظهار داشت: هشت قاچاقچی چوب نیز به اتهام جابه‌جایی چوب غیرمجاز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی در مورد جنس و نوع چوب‌های قاچاق شده در قزوین تشریح کرد: چوب درختان قاراقاچ (قره قاج)، نارون، عرعر، زالزالک، زبان گنجشک و گردو از عمده مواردی هستند که توسط سودجویان و قاچاقچیان مورد هدف قرار گرفته‌اند.

ترکاشوند بیشترین نقاط آلوده به قاچاق چوب را جاده قزوین - رشت و مناطق الموت عنوان کرد و گفت: رصد نیروهای گشت یگان حفاظت نشان می‌دهد که در این مناطق بیشترین قاچاق چوب صورت می‌گیرد که در همین رابطه ماموران توانستند چندین خریدار و فروشنده چوب غیرمجاز را در این نقاط شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنند.

این مسئول به تشدید مبارزه با قاچاق چوب در استان پرداخت و یادآور شد: هم اکنون هر یک از شهرستان‌های استان قزوین دارای گشت ویژه برای شناسایی و مقابله با قاچاق چوب هستند که در این رابطه دستورات و تمهیدات لازم به عوامل یگان حفاظت ابلاع شده است.

بیش از ۶۰ درصد استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.