دکتر منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد دانشجو یا از پذیرفته شدگان آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش و یا مرکز آموزش سنجش پزشکی وزارت بهداشت هستند که ثبت نام از آنها از هفته گذشته آغاز شده است. 
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ تن از این افراد را قبولی های آزمون سراسری تشکیل می‌دهند،اضافه کرد: در آزمون سراسری امسال ۲۵ دانشجو در مقطع کاردانی، ۳۹۵ دانشجو در رشته های کارشناسی، ۶۸ نفر در کارشناسی ارشد، ۴۹ نفر در دستیاری تخصصی بالینی پزشکی و ۱۳۰ نفر در دکترای عمومی رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه نام نویسی کرده اند.

مهرام همچنین گفت: یک نفر در دوره فلوشیپ، ۱۲ نفر در دستیاری تخصصی دندانپزشکی و چهار نفر در دکترای تخصصی PHD را نیز از دیگر گروه های پذیرفته شدگان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید هستند.
وی افزود: مجموع ۴۸ رشته ای که امسال این دانشگاه در آن دانشجو پذیرش کرده است، شامل یک رشته کاردانی، ۹ رشته کارشناسی، ۱۵ رشته کارشناسی ارشد، ۹ رشته دستیاری تخصصی بالینی پزشکی، ۲ رشته دکترای عمومی، یک رشته فلوشیپ، ۶ رشته دستیاری تخصصی دندانپزشکی، سه رشته دکترای تخصصی PHD و ۲ رشته MPH هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: البته این آمار تقریبی است و ثبت نام معرفی شدگان تا روز ۱۳مهرماه ادامه خواهد داشت.
دانشگاه علوم پزشکی قزوین از سال ۶۴ فعالیت آموزشی خود را با پذیرش ۷۵دانشجو در رشته پزشکی آغاز کرده است.
هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
۷۳۸۸*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.