استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین روز یکشنبه در همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، افزود:بارها متذکر شده ایم که باید نظام مدیریت مثل نظام پزشکی برای رفع آشفتگی در این حوزه ایجاد شود اما کسی به این مساله توجه نکرده است.

مهدی الوانی در ادامه، خصوصی سازی آموزش را رهاسازی آن توصیف کرد و گفت: باید تنها اجرای آموزش به بخش خصوصی واگذار شود و بخش دولتی نظارت بر این مساله را جدی‌تر انجام دهد چون هم اکنون برخی موسسات در ازای دریافت پول شناسنامه آموزشی صادر می‌کنند و این یک مشکل و معضل است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ سال در کشور به مدیران آموزش داده شده ولی نتایج مطلوب حاصل نشده است، افزود: در آموزش‌های مدیران از کتب دانشگاهی کپی برداری شده و به نیازهای اساسی توجه نشده است در حالی که متون درسی مدیریت باید مورد بازنگری قرار گیرند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه توجه به نیازهای کارکنان در ادارات برای تعیین سرفصل‌های آموزشی ضروری است، افزود: آموزش‌ها باید کوتاه و کاربردی باشد تا به نتیجه برسد و کارمندان و مدیران از آن در پیشبرد امور استفاده کنند.

وی ادامه داد:  منظور از آموزش انتقال اطلاعات نیست بلکه تغییر رفتار است و باید اذهان را متحول ساخته و تغییر داد تا به موفقیت دست یافت.

امکان بازنگری در توسعه منابع انسانی فراهم شده است

دبیر علمی همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز در این مراسم گفت: این همایش، فرصتی برای بازنگری در شیوه‌های آموزشی است تا بتوان مهارت‌های کارمندان را بالا برده و به بهره وری مطلوب دست یافت.

عباس عباسپور افزود: ۲۶ مقاله کامل که در دو پنل تخصصی این همایش ارایه شده اند، در کتابچه ای به چاپ رسیده و به شرکت کنندگان اهدا خواهند شد .

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.