معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اجلاس هر ساله با حضور معاونان آموزشی تمام دانشگاه‌ها، تعدادی از نمایندگان مجلس و معاونان وزارتخانه‌های دیگر به منظور بررسی چالش‌های این حوزه و تبیین آخرین سیاستگذاری‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

حمید کاویانی با بیان اینکه هر سال نیز یک محور اصلی برای این اجلاس‌ها انتخاب می‌شود، افزود: در اجلاس پنجاه و دوم نیز سیاست‌های آموزش عالی در حوزه آموزش واکاوی و ارزیابی شده و راهکارهای پیشنهادی در این خصوص ارایه می‌شود.

 وی همچنین از برگزاری ۶ نشست تخصصی در این اجلاس دو روزه خبر داد و اضافه کرد: این نشست ها در موضوعات برنامه ریزی درسی، مقررات و آئین نامه‌های آموزشی، پذیرش دانشجو و استعدادهای درخشان، ارتباطات بین المللی شامل پذیرش دانشجوی خارجی و دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی)، گسترش آموزش عالی، سیاست‌های آموزشی مبتنی بر تحلیل نتایج سیاست‌های آموزشی گذشته و موقعیت آموزش عالی در آینده برگزار می‌شوند.

کاویانی افزود: چنین نشست‌هایی می تواند با بسیج تمام ظرفیت‌ها و توان دانشگاه‌ها به ظهور توانمندی‌های نظام آموزشی عالی در کشور منجر شود، از این رو امیدواریم با برگزاری اجلاس پنجاه و دوم شاهد ارتقای کیفی هرچه بیشتر فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه‌های کشور باشیم.

۷۳۸۸*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.