مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر گفت: متاسفانه با وجود همه هشدارها که از ابتدای سال جاری به شوراها و دهیاری های استان داده شده است، اما حجم آتش سوزی های امسال باور نکردنی بود و تاکنون به ۷۱۷ هکتار رسیده است.

قدرت الله مهدیخانی افزود: از این مساحت ۳۶۷ هکتار مربوط به اراضی زراعی و باغی و ۳۵۰ هکتار در حوزه مراتع دشت قزوین بود که در آتش سوختند.

وی خسارات آتش سوزی اراضی در قزوین را از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مساحت آتش سوزی در سال جاری در بازه تاریخی ۱۰ سال گذشته قزوین بی سابقه بوده است.

مهدیخانی عامل اصلی آتش سوزی ها در دشت قزوین را انسانی عنوان کرد و گفت: بی احتیاطی کشاورزان، رهگذران، گردشگران و حتی ساکنان محلی سبب می شود تا یک آتش کوچک بتواند به سرعت در مراتع گسترش یافته و خسارات به بار آورد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی های ابتدای سال جاری و رشد سرسام آور علف های هرز در دشت قزوین، پیش بینی و هشدار مربوط به این آتش سوزی ها در اواسط اردیبهشت ماه سال جاری داده شده بود.

۹۹۲۵*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.