مهدیه سادات قافله باشی روز پنجشنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین افزود: خوشبختانه خبرگزاری ایرنا با برخورداری از نیروهای متعهد و حرفه ای در این خصوص موفق عمل کرده و از دایره انصاف خارج نشده است.

وی اضافه کرد: اصالت و حرمت قلم امروز به واسطه شبکه های مجازی مخدوش شده و بیشتر از  حضور حرفه ای نویس ها شاهد رواج بی اخلاقی ها در این فضا هستیم که یک تهدید بزرگ برای جامعه رسانه ای است.

قافله باشی ادامه داد: امسال که در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم شاهد رشد قارچ گونه شبکه های مجازی و اشخاص ناشناس در این فضا  هستیم که اگر مطالبه به حقی داشتند به طور آشکارتر فعالیت می کردند اما در پشت نقاب مانده اند و برای حذف رقیب از صحنه در صدد زیر سوال بردن اشخاص و جریان های مختلف به هر قیمتی هستند.

وی گفت: امیدواریم در این فضای مسموم، با ورود رسانه های معتبری چون ایرنا و سایر خبرنگاران متعهد و انعکاس منصفانه عملکرد مسئولان شهری و استانی بتوانیم بر تهدیدات این فضای مسموم فائق آییم.

قافله باشی، برنامه ریزی خانه مطبوعات استان در جهت پالایش خبرنگاران را نیز راهکار مناسبی برای تفکیک خبرنگاران واقعی از گروه های دیگر دانست و گفت: متاسفانه در اثر نبود یک سازماندهی مشخص در بین رسانه ها در برخی نشست ها شاهد حضور بسیاری افراد هستیم که نه شناختی از آنها داریم و نه در عمل نشریه و یا پایگاهی از آنها سراغ داریم بنابراین پالایش رسمی خبرنگاران به طور قطع در شناسنامه دار کردن خبرنگاران موثر خواهد بود.

وی افزود: ما هیچ مشکلی با نقد استخوان دار و منصفانه نداریم اما تهمت و بی اخلاقی کردن نسبت به رقبا یک آفت بزرگ است که گریبانگیر جامعه رسانه ای شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر اینکه مدیریت شهری از انتقادات رسانه ها استقبال می کند، گفت: حضور خبرنگاران ایرنا در نشست های شورای شهر و همچنین برپایی میزگردهای تخصصی در حوزه مدیریت شهری فرصت بسیار خوبی برای تبیین عملکرد شورا در بین شهروندان است که آن را مغتنم می شماریم. 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: کار خبرنگاری چه از نظر معیشتی و چه از نظر سختی کار، حرفه دشواری است که ادامه دادن آن نیاز به انگیزه و علاقه زیادی دارد و امیدواریم با بهبود وضعیت خبرنگاران و حمایت های دولت و مجلس این انگیزه در بین اهالی رسانه جهت تداوم حضورشان افزایش یابد.
قافله باشی افزود: در سال های گذشته بسیاری از اهالی حرفه ای قلم و رسانه به خاطر تمام مشکلات موجود و یا هر دلیل دیگری از  این کار خارج شدند که با رفتن هرکدام از آنها حفره های بزرگی در مطبوعات قزوین ایحاد شد و امیدواریم حداقل خبرنگاران فعلی آن قدر به آسایش و آرامش برسند که مانند همکاران گذشته شان این عرصه را ترک نکنند.

۷۳۸۸*6012

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.