یکی از اعضای شورای شهر قزوین گفت: هرکدام از اعضای شورا در انتخاب رأی اختیار عمل دارند، معتقد هستم سرپرست شهرداری باید از بدنه قدیم شهرداری انتخاب می‌شد که کارهای فراوانی در  حوزه اجرایی شهرداری انجام داده باشد. 
احد چگینی، عضو شورای شهر قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا منطقه قزوین، بابیان این‌که درافشانی گزینه من نبوده است، تصریح کرد: هرکدام از اعضای شورا در انتخاب رأی اختیار عمل دارند، معتقد هستم سرپرست شهرداری باید از بدنه قدیم شهرداری انتخاب می‌شد که کارهای فراوانی در حوزه اجرایی شهرداری انجام داده باشد.

وی افزود: گزینه‌های ما برای سرپرست شهرداری «سید محمد علمی»، «سید مهدی کاظمی» و «سید تقی مجابی» بودند، اعتقاد من بر این است که سرپرست باید از بین معاونین انتخاب می‌شد، اگر معاونین شرایط را نداشتند باید از بین شهرداران مناطق گزینه مناسبی انتخاب می‌کردیم.

این عضو شورا بیان کرد: رؤسای سازمان‌ها باید به‌عنوان گزینه آخر مطرح می‌شدند، اما «محمد درافشان» رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی بود، منطق و اولویت برای انتخاب سرپرست شهرداری؛ معاونین، شهرداران مناطق و سپس روسای سازمان‌ها بودند اما اعضای جریان امید «درافشان» را انتخاب کردند که از نظر من اولویت نداشت.

وی عنوان کرد: این انتخاب را محترم می‌شمارم و همکاری لازم را انجام خواهم داد، طبق قانون، سرپرست شهرداری بیشتر از 3 ماه نمی‌تواند فعالیت کند و ابلاغ را رئیس شورا می‌دهد و نیاز به صدور ابلاغ از سوی استانداری نیست.

در جریان برنامه‌ریزی لیست امید نبودم

چگینی بیان کرد: هرکدام از دوستان بنا را بر این گذاشتند که نیرویی معرفی کنند، افرادی که معرفی شدند معاونان بودند که 3 معاون دارای سابقه و آقای درافشان به‌عنوان گزینه‌ها مطرح شد، در صحن شورا ندیدم که «درافشان» را رئیس شورا معرفی کند، گزینه‌های لیست امید را خودشان می‌دانند چه کسانی بودند؛ من مستقل هستم و در جریان برنامه‌ریزی لیست امید نبودم.

وی تأکید کرد: درافشان را به‌عنوان نیروی فرهنگی با تعامل می‌شناسم و معتقد هستم که به مدیریت شهری کمک می‌کند، اما در زمان سرپرستی اجرای پروژه‌های عمرانی دارای اهمیت است بنابراین باید گزینه‌ای نزدیک به مسائل عمرانی، مالی و خدمات شهری انتخاب می‌شد.

این عضو شورا بیان کرد: درافشان در این حوزه‌ها به معنای این‌که در شهرداری باشد تخصص لازم را ندارد، به کار بردن نیروهایی که دارای تخصص نیستند را قبول ندارم، شهر باید توسط شهرداری‌چی‌ها اداره شود.

وی عنوان کرد: نیروهایی که خارج از شهرداری بیایند توانایی و کارآمدی لازم را ندارند و افرادی که این تخصص را ندارند به صلاح است وارد شهرداری نشوند، درافشان باسابقه مطبوعاتی به انتخاب شهردار یا لیست امید در عرصه فرهنگی شهرداری فعالیت خود را آغاز کرده اما اعتقاد کلی من این است که چرخه مدیریت شهری باید دست افرادی باشد که جزو مجموعه شهرداری باشند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.