رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک از اجرای طرح توزیع ساک دستی پارچه‌ای به فروشگاه‌ها و چند باب نانوایی در راستای حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ «نه به پلاستیک» خبر داد.

امید رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ محیط زیستی مبنی بر «نه به پلاستیک» و استفاده از ساک دستی پارچه‌ای، اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک نسبت به توزیع این ساک در فروشگاه‌ها و چند باب نانوایی شهر آبیک اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش و ترویج اثرگذار ساک دستی پارچه‌ای، اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک  در نظر دارد نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس، مهدهای کودک و دهیاران و شوراهای شهرستان آبیک اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک بیان کرد: در روز سه‌شنبه 25 تیر ماه در ورزش صبحگاهی مسئولان ادارات شهرستان آبیک، ساک‌های دستی پارچه‌ای به همراه کتاب‌های زیست محیطی به مسئولان اهدا می‌شود.

رحمانی افزود: با توجه به استفاده روزافزون از پلاستیک و افزایش پراکنده آن در محیط زیست، زمان‌بر بودن برگشت‌پذیری به طبیعت، بر هم زدن خاک مناطق و زدودن چهره طبیعت زباله و هر گونه آلودگی به ویژه پلاستیک، ترویج استفاده از ساک دستی پارچه‌ای به جای ساک دستی پلاستیکی در حال اجرا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.