دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: نگاه مثبتی به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی مبارزه با مفاسد اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین افزود: یکی از مشکلات عمده ما در حوزه رعایت عفاف و حجاب مربوط به حوزه دانشگاه‌ها است که باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قانون برای عدم رعایت عفاف و حجاب مجازات تعیین کرده، اظهار داشت: رویکرد ما در حوزه عفاف و حجاب برخوردهای قهریه نیست و ابتدا باید تمام راه‌های فرهنگی را در پیش گرفته و در مرحله آخر به قانون مراجعه کنیم.

قاسمی نقش خانواده‌ها را در رعایت اخلاق اسلامی و عفاف و حجاب پررنگ ارزیابی کرد و گفت: مشکلات عفاف و حجاب فقط مختص به دانشگاه نیست و خانواده ها باید در همه حوزه‌های اجتماعی مرتبط با دستگاه‌های دولتی و خصوصی به رعایت عفاف و حجاب و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از سوی فرزندانشان تاکید کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یکی از خلاء های موجود در جامعه را نبود نشست های متعدد با جوانان و دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: هنوز در جامعه ما نشست های مشترک بین مسئولان با جوانان برگزار نمی شود و عدم پاسخگویی به سوالات این قشر باعث شده تا تا دشمن در فضای مجازی به جوانان ما پاسخ دهد.

قاسمی همچنین گفت: دشمن پشت درب منازل ما کمین کرده و درحال فریب اعضای خانواده است که بسترسازی مناسب فرهنگی در جامعه دشمن را ناکام کرده و مانع نفوذ آنها می شود.

این مسئول قضایی به رعایت عفاف و حجاب توسط کارمندان و کارکنان ادارات پرداخت و تاکید کرد: فردی که برای انجام کاری وارد سازمان می شود ملزم است که قوانین و مقررات اسلامی را رعایت کند، اما اگر خود کارکنان به این موضوع بی توجهی کنند، به طور قطع اثرات مطلوبی را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شاهد نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه جامعه ما چندان نگاه مثبتی به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر ندارد و با گفتن این عبارت بیشتر افراد به یاد زندان و شلاق می افتند، درحالی که هدف ما توسعه فرهنگ اسلامی است و این موضوع باید در جامعه تقویت شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: قوانین بسیار خوبی در حوزه رعایت عفاف و حجاب وجود دارد و لازم است بعد از برگزاری چنین نشست هایی مسئولان با توجه بیشتر به اجرای مصوبات آن اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.