مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین گفت: وجود برخی قوانین باعث شده تا مدیران برای پاکسازی مسیر رودخانه‌ها با موانعی روبرو شوند که لازم است یک هماهنگی حقوقی در این رابطه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معصومه مرادیان روز شنبه در کارگروه سیلاب استان قزوین گفت: همه دستگاه های استان باید برای پیش بینی و پیشگیری از مخاطرات سیلاب اقدام کرده و اقدامات لازم را در این زمینه اجرایی کنند.

این مسئول افزود: برای پاکسازی مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها از اقدامات غیرمجاز توسط عوامل انسانی باید حمایت همه جانبه‌ای از سوی دستگاه‌ها اجرایی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اخیرا ریاست محترم قوه قضائیه و بازرسی کل کشور دستوری صادر کرده‌اند که نقش عوامل انسانی در تخریب سیلاب‌های اخیر مشخص شود و این نشان می‌دهد که نقش این عوامل در ایجاد خسارت‌های اخیر بسیار حائز اهمیت است.

مرادیان همچنین گفت: بررسی‌های صورت گرفته تاکنون نشان می‌دهد که اساسا نقش تجاوز انسان به طبیعت و اقدامات غیرقانونی از قبیل ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به خسارت‌های متعدد دامن زده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین به وجود برخی قوانین از سوی دیوان عدالت اداری اشاره کرد و یادآور شد: وجود برخی قوانین باعث شده تا مدیران برای پاکسازی مسیر رودخانه‌ها با موانعی روبرو شوند که لازم است یک هماهنگی حقوقی در این رابطه صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.