به گزارش ایرنا، مسعود بابایی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در حوزه تسهیلات اشتغالزایی استان و براساس بند ب تبصره 16 از سال گذشته تاکنون کمیته امداد 300 میلیارد ریال و بهزیستی 58 میلیارد ریال تسهیلات به افراد تحت پوشش خود پرداخت کرده اند.
وی، میزان تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی را 139 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: از یک هزار و 249 طرح معرفی شده به بانک های عامل، 992 طرح با یک هزار و 192 فرصت شغلی، تسهیلات دریافت کرده اند.
به گفته وی، 83 درصد از دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی را در استان بانوان تشکیل داده اند.
بابایی اضافه کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر نیز تاکنون به 31 طرح معرفی شده بالغ بر 240 میلیارد ریال پرداخت شده و در بخش اشتغال روستایی نیز از بین یک هزار و 451 طرح، 928 طرح مورد موافقت قرار گرفته و یک هزار و 598 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
این مسئول تصریح کرد: تسهیلات ارایه شده در حوزه اشتغال روستایی توانسته چهار هزار و 300 فرصت شغلی را در سطح استان ایجاد کند.
وی ادامه داد: از 2 هزار و 723 میلیارد و 830 میلیون ریال تسهیلات تخصیص داده شده به استان از سال گذشته تاکنون بالغ بر یک هزار و 580 میلیارد ریال پرداخت شده است.

**کارورزی و مهارت های آموزشی باید مورد توجه دستگاه های اجرایی باشد
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه ای استان قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: کارورزی و مهارت های آموزشی از مولفه های مهم اشتغال به شمار می روند که نیازمند 2 عنصر اجرایی شامل واحدهای پذیرنده و کارآموز یا کارورز است..
ساسان حاتمی ادامه داد: برای پیشبرد امور در حوزه های یاد شده علاوه بر مشوق های تامین اجتماعی، نیازمند مشارکت جمعی دستگاه های مرتبط از جمله صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی، مراکز کاریابی ها و در نهایت دستگاه های خدمات رسان هستیم.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.