به گزارش ایرنا، دکتر منوچهر مهرام روز یکشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی قزوین افزود: دخالت غیر علمی برخی افراد و گروه ها به نام طب اسلامی، سوء استفاده از شرع و تقلب در امور درمان است که صدمات جبران ناپذیری هم بر سلامت افراد می گذارد.
وی اظهار داشت: هم اکنون رشته طب سنتی به صورت تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شده است و مشکل اصلی ما با سودجویی افرادی است که به نام طب اسلامی اقدام به مداخلات غیر علمی در امر درمان مردم می کنند و عوارض جبران ناپذیری بر سلامت آنها به جای می گذارند.
این مسئول اضافه کرد: با صراحت اعلام می کنیم طبی به نام طب اسلامی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و آنچه با سوء استفاده از نام دین اسلام با این عنوان معرفی می شود تنها یک سودجویی از شرع مقدس اسلام و تقلب در امر درمان است.
مهرام ادامه داد: هفته ای نیست که بیماری در بیمارستان ها ما به علت مراجعه به چنین افرادی که مداخله غیر علمی در امر درمان دارند دچار مشکل نشده و به بیمارستان های ما مراجعه نکند.
وی گفت: متاسفانه مداخلات این افراد و همچنین برخی عطاری ها در درمان بیماران به مرحله ای رسیده که در کنار توزیع دارو، جراحی هایی هم بر روی آنها انجام می دهند.
مهرام از رسانه هایی چون صدا و سیما خواست نسبت به آگاه سازی مردم در این خصوص اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین همچنین با اشاره به رتبه دوم قزوین در مصرف دخانیات در کشور نسبت به جمعیت،گفت: متاسفانه سن مصرف دخانیات نیز در قزوین پایین آمده و در نوجوانان شیوع زیادی پیدا کرده است که باید با همکاری تمام نهادهای مربوط نسبت به کنترل آن چاره اندیشی کرد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.