قدرت الله مهدیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حوادثی چون حادثه آتش سوزی بازار سنتی تبریز می تواند در اماکن مشابه همچون بازار سنتی قزوین نیز بوقوع بپیوندد،افزود: مطالعات حوادث مربوط به بازار قزوین انجام شده است اما باید طرح های پیش بینی شده به منظور ارتقای ایمنی و پیشگیری از حوادث در این مکان زودتر به اجرا گذاشته شود.
وی با بیان اینکه تاکنون از سوی اداره کل مدیریت بحران چندین مرحله از بازار سنتی قزوین بازدید شده است،افزود: نقاط مشکل دار و حادثه خیز شناسایی و به مالکان مغازه ها و همچنین شهرداری گوشزد و اعلام شده است.
مهدیخانی با بیان اینکه اگر در ساعات شب بازار سنتی قزوین دچار آتش سوزی شود، اطفا و کنترل حریق کار دشواری خواهد بود،گفت: سیستم برق کشی و گازرسانی بازار سنتی قزوین با نواقصی روبروست که برای جلوگیری از حوادثی چون آتش سوزی نیازمند اصلاح و بهسازی است.
وی با اشاره به مشکل خودروهای آتش نشانی سنگین برای ورود به بازار،گفت: البته برای رفع این مشکل، خودروهایی با حجم کوچک تر توسط شهرداری پیش بینی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: در چند نقطه از بازار سنتی قزوین شیرهای هیدران برای مهار آتش سوزی نصب شده اما کافی نیست و این مکان به یک ایستگاه آتش نشانی مجزا و اختصاصی نیازمند است و شهرداری و شورا نیز از این موضوع استقبال کرده و در این خصوص پیگیر هستند.
وی با بیان اینکه خیلی از کپسول های آتش نشانی موجود در مغازه های بازار سنتی قزوین آنچنان که باید کارایی ندارند، اظهار داشت: پیشنهاد کرده ایم که شیرهای اطفای حریق بزرگ به فاصله هر 10 مغازه بازار نصب شود تا در صورت وقوع آتش سوزی بتواند در اطفای حریق سرعت عمل لازم را داشت.
مهدیخانی با بیان اینکه بافت های سنتی از جمله بازار قدیمی قزوین در مقابل حوادث غیرمترقبه آسیب پذیری بالایی دارند و باید نسبت به ایمن سازی این اماکن دقت و توجه بیشتری شود،افزود: احتمال نشست زمین در برخی نقاط بازار در پی افکن چاه ها نیز از مشکلات مربوط به این مکان است که در سال های گذشته مواردی از حوادث مربوط به آن را مشاهده کرده ایم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.