حمید پویا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح خط انتقال آب شرب از سد طالقان به استان قزوین باید در مدت سه سال به پایان برسد که در فاز اول اجرا شهرستان آبیک و روستاهای اطراف آن قرار دارد.
وی به مشکلات مردم شهرستان آبیک در تامین آب شرب با کیفیت اشاره کرد و گفت: تامین منابع مالی و همکاری مدیران استانی به تکمیل هرچه سریعتر این طرح منجر شده و مشکلات مردم این ناحیه را خیلی زود برطرف می کند.
پویا با بیان اینکه طرح انتقال آب از سد طالقان آب شرب 14 شهر و 194 روستای استان را تامین می کند، اظهار داشت: این طرح تاکنون هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم با حمایت مسئولان استانی سرعت پیشرفت آن افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین عنوان کرد: همچنین این طرح به تامین آب شرب بیش از 80 درصد از جمعیت استان کمک می کند و از این بابت به عنوان یک طرح بسیار مهم شناخته می شود.
پویا تصریح کرد: ساخت 2 واحد مخزن 20 هزار متر مکعبی، خطوط انتقال آب به طول 121 کیلومتر و احداث 300 حوضچه شیر آلات از دیگر اقداماتی است که در این طرح انجام می شود.
این مسئول اعتبارات بخش دولتی را 70 درصد عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه نگاه مدیران استانی و نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نسبت به تحقق این طرح بسیار مثبت است که امیدواریم این حمایت ها مستمر باشد.
طرح انتقال آب شرب از سد طالقان به استان قزوین یکی از مهمترین مصوبات سفر هیات دولت به استان در سال 96 بود که مقرر شد ظرف مدت سه سال با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری برسد.
9925*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.