به گزارش ایرنا دبیر انجمن های علمی گروه عمران دانشگاه های منطقه سه کشور در خصوص این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: همایش فناوری های اطلاعات، رباتیک و اینترنت اشیا در مهندسی و مدیریت ساخت به منظور آشنایی دانشجویان با فناوری های جدید اطلاعات، رباتیک و اینترنت اشیا با حضور امین وحدت از اساتید برتر این رشته برگزار شد.
عارف رجبی افزود: اینترنت اشیا یکی از مفاهیم جدید در دنیای فناوری اطلاعات است و به طور کلی به بسیاری از اشیا و وسایل محیط اطراف اشاره دارد که به شبکه اینترنت متصل شده و می توان آنها را توسط برنامه های کاربردی موجود کنترل و مدیریت کرد.
وی اضافه کرد: در فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا برای تشخیص تغییرات در وضعیت فیزیکی اشیا یک نقش اساسی در ساختمان حسگرها ایجاد می شود و به این وسیله اشیا را به پاسخگویی نسبت به تغییرات قادر می سازند.
رجبی ادامه داد: اینترنت اشیا نه تنها در رشته عمران بلکه در رشته های مختلف دیگری چون برق، کامپیوتر، مکانیک و برق نیز کاربرد دارد و این همایش علمی هم با استقبال قابل توجه دانشجویان این رشته ها مواجه شد.
دبیر انجمن های علمی گروه عمران دانشگاه های منطقه سه کشور افزود:این فناوری جدید امروزه در ایران چندان مورد توجه و شناخت قرار نداشته و با توجه به تاثیرات زیادی که می تواند در ابرساختارهای بزرگ آینده داشته باشد پرداختن و ورود به آن برای کشور ضروری است.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.