به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری ،علی فرخ زاد روز چهارشنبه در نشست منطقه ای مدیران کل دفاتر امور شهری استانهای سمنان، تهران، قم، گلستان، البرز و مازندران که به میزبانی استان قزوین برگزار شد، افزود: رفع برخی از مشکلات ممکن است نیاز به اعتبارات چندانی نداشته و تنها با تدابیر مدیریتی و واگذاری اختیارات به استان ها قابل رفع و پیگیری باشد.
وی افزود: البته همین دیدگاه حاکمیتی ممکن است بین شهرستانهای هر استان نیز وجود داشته باشد و آنها هم واگذاری اختیارات بیشتری از سوی استانداری ها را درخواست کنند.
معاون عمرانی استاندار گفت: هر استانی به مسایل و مشکلات شهرهای خود بهتر از استان های دیگر واقف است ولی علیرغم تصویب و ابلاغ مصوبه واگذاری اختیارات شهرهای زیر 50 هزار نفر به شورای برنامه ریزی استان ها هنوز هم این اختیارات به استانها واگذار نشده است.
فرخزاد با بیان اینکه اکنون در شرایط حساسی قرار داریم و اعتبارات در تمام ابعاد کاهش یافته است، افزود: از سویی دیگر اختیارات استان محدود است ولی انتظارات مردم با همان شدت ادامه دارد.
معاون عمرانی استاندار گفت: در بسیاری از موارد در حل بسیاری از مشکلات تنها به مردم وعده داده می شود که امیدواریم با واگذاری اختیارات بیشتر بتوانیم اقدامات مطلوبی برای مردم انجام دهیم.
وی در خصوص توزیع اعتبارات خاطر نشان کرد: اکنون نزدیک به 15 درصد اعتبارات به صورت عمرانی و 85 درصد به صورت ملی پرداخت می شود که باید پیگیری و تلاش شود تا اعتبارات عمرانی استان افزایش یابد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.