به گزارش ایرنا ابوالفضل یاری روز یکشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در استانداری برگزار شد، افزود: تخصیص اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته به صورت قانونی 96.7 درصد بود که با همراهی اداره کل اقتصاد و دارایی استان علاوه بر تخصیص 100 درصدی، کسری بودجه نیز به برخی دستگاه ها پرداخت شد.
وی اضافه کرد: حدود 20 هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق تسویه خزانه به صورت شناور در سطح کشور وجود دارد که ظرفیت فوق العاده ای است و باید با ثبت اطلاعات لازم در سامانه برای دریافت آن اقدام کرد.
این مسئول گفت: امیدواریم امسال نیز دستگاه های اجرایی در جذب اوراق تسویه خزانه همکاری لازم را داشته باشند و اگر احساس می کنند در طرح های عمرانی آنها مشکل جذب اوراق وجود دارد سریعتر اعلام کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین با اشاره به طرح توزیع استانی یارانه ها در قزوین اضافه کرد: این طرح برای اولین بار در کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کار شده و در صورت تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان به عنوان یک طرح پیشنهادی به دستگاه های بالادستی در مرکز ارسال خواهد شد.
یاری گفت:در صورت تصویب این طرح و واگذاری توزیع یارانه ها به استان می توانیم بخش عمده ای از شکاف فقر که اقشار آسیب پذیر با آن مواجه هستند را پوشش داده و مدیریت کنیم.
وی با بیان پیشرو بودن استان قزوین در سایر طرح های مطالعاتی، اضافه کرد: قزوین مطالعه اسناد توسعه روستایی را از سال 93 آغاز کرد و 2 سال بعد دولت همه استان ها را مکلف کرد که برای توسعه روستاها اسناد داشته باشند.
یاری ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال به رونق تولید بخش نامه کوتاه سازی فرایندهای صدور مجوزهای کسب و کار را برای رونق تولید به دستگاه ها ابلاغ کرده ایم و امیدواریم هرچه سریعتر فرایندها، موانع و راهکارها را در این زمینه اعلام کنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.