به گزارش ایرنا داود محمدی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین که در مجتمع فرهنگی و اردویی شهید بابایی قزوین برگزار شد، افزود: با توجه به وضعیت بودجه عمومی کشور باید به سمت جذب مشارکت بخش خصوصی و شهرداری ها برای حل مشکلات چنین طرح های پیش برویم.
وی اضافه کرد: در کارگروهی که قرار است جهت حل مسایل اردوگاه تشکیل شود باید راهکارهای موثر مانند ورود شهرداری ها، سازمان همیاری و بخش خصوصی بررسی شود تا بتوان از ظرفیت آنها در این حوزه استفاده کرد.
محمدی ادامه داد: باید به موضوع مدارس غیر دولتی به طور جدی نگاه کرد و گرنه در آینده نزدیک با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
وی گفت: تحصیل 40 هزار دانش آموز و نوآموز در مدارس و مراکز غیردولتی ایجاب می کند تا با هم افزایی با ادارات برای پرداخت تسهیلات و اختصاص زمین به موسسان این مراکز اقدام شود و نگاه وسیع تری را در حمایت از این موسسان شاهد باشیم.
محمدی همچنین با اشاره به مسایل ساختمان مدارس غیر دولتی قزوین گفت: بخشی از ساختمان های مدارس غیر انتفاعی، استیجاری و برخی غیر ایمن هستند و باید برای بهبود وضعیت آنها پیشنهاد شهرداری مبنی بر معاوضه زمین های با کاربری آموزشی در برخی مناطق به عنوان یک ظرفیت موثر دیده شود.
وی افزود: همچنین در خصوص موضوع عدالت آموزشی و کاهش پوشش تحصیلی در مقطع متوسطه دوم که به حدود 85 درصد رسیده است باید اقدام جدی صورت گیرد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز برخلاف اهتمام در ساخت مدرسه، چندان توجهی به موضوعات نرم افزاری، پرورشی و کیفیت بخشی به آموزش ندارد و باید زمینه مشارکت آنها در این بخش نیز فراهم شود.
اردوگاه شهید بابایی با 121 هکتار مساحت و پنجاه سوییت در روستای یانس آباد رو به روی نیروگاه شهید رجایی در شهرستان آبیک واقع شده است.
در سفر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان قزوین در سال های گذشته مبلغ 10 میلیارد ریال برای تجهیز و بهسازی اردوگاه شهید بابایی یانس آباد تامین اعتبار شد و طرح جامع این اردوگاه تهیه و توسط اداره کل نوسازی استان به اجرا درآمد.
زمین چمن فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال،بازیگاه کودکان، سالن غذا خوری،سالن جلسات ،آبشار و آلاچیق، نمازخانه و 30 دستگاه دوچرخه از امکانات فعلی این اردوگاه است.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.