دکتر علیرضا خونساری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم سیار دندانپزشکی مرکز با استقرار در کلاس های درس دانش آموزان برای ارائه خدمات به دانش آموزان که از گروه های در معرض خطر پوسیدگی دندان هستند،اقدام می کند.
وی با اشاره به خدمات این مرکز در حوزه سلامت دهان و دندان، اضافه کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی تحت پوشش نیز، خدمات دندانپزشکی شامل معاینه، آموزش بهداشت هدفمند، خدمات پیشگیرانه نظیر ترمیم دندان ها، جرمگیری، پالپوتومی و درمان پالپ زنده به گروه های هدف از قبیل کودکان زیر 6 سال و 6تا 14 سال و مادران باردار و مادران شیرده ارائه می شود.
خونساری ادامه داد: در سال گذشته، خودرو کلینیک سیار دندانپزشکی، برای ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم مناطق محروم شهرستان قزوین، در مناطق روستایی شیداصفهان و مهدی آباد مستقر شد و خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه را برای گروه های هدف به صورت رایگان ارایه کرد.
وی همچنین با اشاره به استقرار گروه سیار بهداشت دهان و دندان در جاده سلامت قزوین در هفته سلامت دهان و دندان اظهار داشت: در این برنامه که توسط واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت قزوین با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین انجام شد یک دندانپزشک به همراه دستیار، خدمات معاینه، مشاوره و آموزش بهداشت دهان و دندان را به مردم ارائه کرد.
رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین افزود: در طول 2 روز استقرار گروه سلامت دهان و دندان سیار در جاده سلامت باراجین، برای 80 تن از دوستداران سلامت معاینه انجام شده و در خصوص وضعیت دهان و دندان، مشاوره و آموزش بهداشت دهان و دندان هدفمند ارائه شد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.