به گزارش ایرنا داود محمدی روز چهارشنبه در آیین نکوداشت استاد احسان اشراقی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: همه پیشرفت ها و برجستگی های استان در سایه شخصیت هایی است که از دیرباز در استان نشو و نما یافته و شهره عالم شده اند.
وی اضافه کرد: چهره های برجسته ای مانند عبید زاکانی، عارف قزوینی، علامه دهخدا، دبیر سیاقی، قاسم انصاری و احسان اشراقی همگی با مطالعات و علم و هنر خود به ماندگاری قزوین کمک کرده اند.
محمدی ادامه داد: شخصیت های با صلابتی مانند دکتر اشراقی از ستاره های درخشان قزوین بوده و پاره تن مردم و نور چشم مسئولان هستند.
وی با بیان اینکه چنین برنامه هایی نه در بزرگداشت مقام یک شخص، بلکه نکوداشت علم و دانش است، افزود: امیدواریم همه مسئولان استان با بهره گیری از پشتوانه گرانسنگ تاریخی و ظرفیت های بی نظیر علمی و ادبی استان برای رشد و توسعه قزوین گام بردارند.

***نقش استاد اشراقی در تاریخ غنی قزوین برجسته است
دیگر نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از چند دهه خدمات علمی استاد احسان اشراقی گفت: نقش این اساتید در تاریخ غنی علمی و فرهنگی قزوین برجسته است و باید همواره قدردان آنها بود.
سیده حمیده زر آبادی افزود: قزوین دارای یک تمدن غنی در سراسر جهان است و دکتر اشراقی نیز با متانت و وزانت علمی و ادبی خود همواره بر هویت ملی ایرانی و تاریخی تاکید دارند.
زر آبادی ادامه داد: بی شک برگزاری چنین همایش های علمی می تواند به تداوم رویکرد علمی و فرهنگی و قدر شناسی از فرهیختگان منجر شود.
وی اظهار داشت: مشکل جامعه ایرانی این است که تا زمانی که این استادان در قید حیات هستند کمتر از آنها بهره گرفته می شود.
زر آبادی با بیان اینکه برای بهره مندی از چنین بزرگانی باید از مدارس شروع کرد، افزود: در این صورت دانش آموزان ضمن آشنایی با افکار و آثار و الگوگیری از آنها مسیر آینده خود را مشخص کرده و برای تکرار گذشته پرافتخار ایران زمین در آینده نه چندان دور اقدام خواهند کرد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.