به گزارش ایرنا، مسعود حق لطفی بعد از ظهر یکشنبه در نشست کمیته آموزش ستاد بازآفرینی شهری قزوین افزود: با توجه به اینکه قانون ما را مکلف کرده تا ضمن شناسایی نقاط آسیب پذیر اقدامات لازم را در آن به عمل آوریم این کار باید کارشناسی و بر اساس نیازسنجی مناطق صورت پذیرد.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در بافت های آسیب پذیر رغبت پایین ساکنان آن به ادامه زندگی در این نقاط بوده که این مسئله بیشتر ناشی از آسیب های اجتماعی و درآمدهای ناچیز اقتصادی ساکنان آن است.
این مسئول امور شهری خاطرنشان کرد: زندگی سنتی همراه با همنشینی چند خانوار در محدوده های 50 تا 70 متری واحدهای مسکونی به همراه درآمدهای ناچیز ما را بر آن می دارد تا در اجرای طرح‌های بازآفرینی با احتیاط و اطلاعات فراوان وارد عمل شویم.

**هدف بازآفرینی ارتقای کیفیت زندگی در محلات است
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان قزوین نیز در این نشست گفت: هدف از بازآفرینی ارتقای کیفیت زندگی در محلات است که انجام این مسئله با تحرک اجتماعی و کالبدی شهری صورت می‌پذیرد.
مهدیه السادات ناصری همچنین گفت: موضوع مهم در حوزه بازآفرینی اولویت بندی کارها در این مجموعه است چرا که مسائل و معضلات زیادی در این نوع بافت در سطح شهرهای کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه قزوین در حوزه بازآفرینی نسبت به سایر شهرهای کشور از ویژگی‌های خاص تری برخوردار است،گفت: به عنوان مثال وجود باغستان سنتی یک هزار ساله این شهر که توانست در سیل اخیر نیز نقش خوبی را در کاهش آسیب های شهری ایفا کند و باید حفظ و احیای این مجموعه به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تخریب این باغستان باید تدابیر لازم اندیشیده شود و نگهداری، کاشت و برداشت از آن با توجه به ظرفیت‌های موضوع موضوع بسیار حائز اهمیتی است.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.