به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یدالله ملکی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود:هر ساله در اردیبهشت ماه آب سد طالقان به سد زیاران و رودخانه‌های پایین دست منتقل می‌شد، اما با توجه به بارش‌های گسترده بهاری، امسال زودتر از موعد تخلیه آب پشت سد آغاز شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 145 متر مکعب بر ثانیه آب وارد سد طالقان می‎شود که این میزان در چند روز گذشته 45 متر مکعب بر ثانیه بود.
ملکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مهار سیلاب خروجی سد طالقان اشاره کرد و گفت: از امروز ظهر حدود 10 متر مکعب بر ثانیه آب از سد طالقان به سد زیاران منتقل می‌شود و از آبیک تا تاکستان هم 11 حوضچه تغذیه مصنوعی به مساحت 120 هکتار با دبی ورودی 9 متر مکعب بر ثانیه تغذیه می‎شوند و مابقی آب خروجی سد‌های طالقان و زیاران وارد رودخانه‌های استان خواهد شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبی آب منطقه‌ای استان پیش‎بینی کرد که با خروجی 15مترمکعب بر ثانیه‌ای آب، رودخانه‌ها و حوضچه‌های مصنوعی استان از سد طالقان تغذیه شوند.
وی ادامه داد: با توجه به این میزان ورودی آب باید مردم هوشیارتر بوده و از نزدیکی به سد زیاران، کانال های آبیاری و حوضچه های تغذیه مصنوعی پزهیز نمایند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.