به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: یکی دیگر از مدیریت های خوب استان حضور نیروهای قزوین در مناطق سیل زده گلستان بود که بسیار کار پسندیده ای است و اکنون لازم است که توجه ما به استان های لرستان و خوزستان باشد.
وی اضافه کرد: 400 شهر و روستا در کشور بر اثر سیل اخیر خسارت دیدند و بر همه شیعیان و انسان های با بصیرت واجب است به هم نوعان خود کمک کنیم.
آیت الله عابدینی با اشاره به قطع شدن مناسبات سیاسی ایران و آمریکا در سال 1359 اظهار داشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب از نوکری آمریکا نجات پیدا کرد و اکنون در جایگاهی ایستاده که باعث رعب و وحشت این کشور ظالم شده و در همه جای دنیا آمریکایی ها زمین گیر می شوند.
امام جمعه قزوین در مورد رویکرد جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا، توضیح داد: تجربه ثابت کرده است در مذاکره با آمریکا هیچ چیزی نصیب کشور نشده است و برعکس هرکجا محکم در مقابل آمریکا ایستادیم قوی تر و پیشرفته تر شدیم.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: بارها در قرآن سفارش شده که به ظالم تکیه نکنید چون آبرویتان می رود؛ به عنوان مثال صدام به عربستان و آمریکا تکیه کرد و در نتیجه شکست خورد و ایران در مقابل با همه ظالمان جنگید و اکنون سربلند شده است.
آیت الله عابدینی سپس به ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: این 2 معصوم به معنای واقعی کلمه خاضع و خاشع بوده و از ایمان محکم و قوی برخوردار بودند و همواره تاکید شده که شیعیان از آموزه های این امامان بزرگوار بهره مند شوند.
وی همچنین به مناسب ولادت امام حسین (ع) در سوم شعبان اشاره کرد و گفت: این حضرت می فرماید که کمک کردن به نیازمندان همواره نعمتی است که از سوی خداوند بر بندگان نازل شده است و یک مومن نباید از کمک کردن به دیگران خسته شود.
آیت الله عابدینی به سخنان امام (ره ) در مورد روز پاسدار اشاره کرد و عنوان داشت: ایشان می فرمودند که پاسداران، آیینه مظلومیت ملت بزرگ ایران در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلاب هستند و همواره در دفاع مقدس سپر حوادث جمهوری اسلامی بوده اند.
امام جمعه قزوین به فرمایش رهبر انقلاب در مورد پاسدار پرداخت و گفت: امام خامنه‌ای معتقد است که پاسدار لباس عفاف و حجاب پوشیده و برای خداوند قدم در میدان گذاشته است و هرکجا لازم باشد جان و سلامتی خود را به جای آسایش در خانواده تقدیم نظام و انقلاب می کند.
آیت الله عابدینی همچنین به شهادت مرتضی آوینی و آیت الله سید محمد باقر صدر اشاره کرد و برای آنها طلب مغفرت نمود.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خداوند کسانی را که آیات قرآن را گزینشی قبول می کنند در دنیا خوار خواهد کرد و در آخرت شدیدترین عذاب ها را بر آنها نازل می کند.
وی یادآور شد: اگر به فقیری کمک می کنیم نباید منتی بگذاریم، بلکه منت گذار اصلی همان فقیر است که مال ما را می پذیرد و قطعا حق فقرا در دست ثروتمندان است که باید ادا شود.
6101*9925
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.