مهدی آخوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: میزان بارندگی ها از ابتدای مهر امسال تاکنون 229.9 میلی متر بوده که نسبت به بارش های بلند مدت (30 سال گذشته) 19.4 درصد و نسبت به مدت مشابه سال پیش 47.2 درصد افزایش داشته است.
به گفته این کارشناس هواشناسی، بیشترین میزان بارش ها در سال زراعی جاری مربوط به شهرستان آوج با 286.5 میلی متر و کمترین میزان بارش مربوط به شهرستان بویین زهرا با 191.5 میلی متر به ثبت رسیده است.
آخوندی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش های این استان در سال زراعی جاری مربوط به آذرماه بوده است، یادآور شد: قزوین به لحاظ افزایش میزان بارندگی ها نسبت به بلند مدت هجدمین استان کشور بوده است.
این کارشناس هواشناسی به وضعیت بارندگی های شهرستان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: میزان بارندگی های مرکز استان در سال زراعی تاکنون 238 میلی متر بوده که به نسبت دوره آماری 22 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.