به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز دوشنبه در نشست خبری ستاد خدمات سفر استان قزوین، افزود:کارهای انجام شده در این کمیته با رویکرد سفر و معرفی قزوین به عنوان استان گردشگری صورت گرفته تا جایی که سال گذشته شاهد افزایش 36 درصدی حجم گردشگران در این شهر بودیم.
وی ادامه داد: مدت اقامت شب مانی مسافران در قزوین طی نوروز 96 از 1.5 شب به سه شب افزایش یافت و امسال نیز قصد داریم با فعالیت های صورت گرفته، قزوین را به عنوان پاکیزه ترین شهر کشور به مسافران و گردشگران معرفی کنیم.
فرخزاد در ادامه با اشاره به کمیته های 13 گانه ستاد خدمات سفر استان، تاکید کرد: با توجه به مصرف 34 میلیون لیتری سوخت در نوروز سال گذشته، امسال تمامی تدابیر لازم در خصوص تامین سوخت مورد نیاز مسافران صورت گرفته و یک ایستگاه سیار نیز از سوی مدیریت بحران برای مواقع ضروری در نقاط مورد نیاز تعیین شده است.
این مسئول اضافه کرد: سال گذشته در بخش عوارضی آزادراه های استان با مشکل ترافیک و تردد انبوه خودروها رو به رو بودیم که خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته مکان های معینی را برای استقرار دستگاه های امدادی از جمله اورژانس جاده ای و هوایی، هلال احمر، شهرداری و آتش نشانی در نظر گرفته شد.
به گفته وی، تصمیمات خوبی نیز در حوزه ساماندهی مساجد و نمازخانه های بین راهی، رسیدگی و نظارت به عملکرد مجتمع های خدمات رفاهی و هماهنگی برای بازرسی های مشترک از سوی کمیته تنظیم بازار صورت گرفته است.
فرخزاد با اشاره به حوزه حمل و نقل، تصریح کرد: امسال 210 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 100 دستگاه سواری و 2دستگاه اتوبوس برای جا به جایی مسافران در نظر گرفته شده و در سطح جاده های استان نیز 42 پایگاه اورژانس، 16 پایگاه هلال احمر به اضافه 10 پایگاه امدادی به همراه یک اورژانس هوایی برای تسهیل در امر آمد و شد مسافران و گردشگران تدارک دیده شده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به 16 روستای هدف گردشگری استان برای مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسافران، توجه به حوزه گردشگری روستایی می تواند باعث اشتغالزایی روستاییان شده و در معرفی هر چه بهتر استان حایز اهمیت باشد.
این مقام مسئول اضافه کرد: امسال یک هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای استان پرداخت شده است.
فرخزاد افزود: برای تامین اقامتگاه مسافران نوروزی علاوه بر هتل ها، مسافرخانه ها و مهمانسراها، 81 مدرسه با 800 کلاس درس برای اسکان در نظر گرفته شده است اما اولویت اقامت با مراکز اقامتگاهی خواهد بود.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.