ندا مشاطان ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از امشب به تدریج شاهد ورود یک سامانه بارشی به منطقه خواهیم بود که پیامد آن تا صبح شنبه هفته آینده بارش باران و برف همراه با وزش بادهای شدید شمالی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر استان به صورت برف خواهد بود،تاکید کرد: کاهش دید افقی و پدیده مه، لغزندگی سطح جاده ها و اختلال در ترددهای جاده ای به همراه وقوع پدیده کولاک در گردنه ها و مناطق کوهستانی از دیگر پیامدهای این سامانه بارش است.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به صدور اطلاعیه شماره 29 این سازمان مبنی بر آمادگی شهروندان برای مواجه شدن با این پدیده، یادآور شد: طی مدت یاد شده همچنین با نفوذ پرفشار و هوای سرد، برای تمامی نقاط استان کاهش دما نیز پیش بینی می شود.
مشاطان افزود: در شبانه روز گذشته آوج با سه درجه سانتیگراد زیر صفر و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با 19 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق استان بودند.
به گفته وی، دمای شهر قزوین نیز در شبانه روز گذشته بین یک تا 14 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.