به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است: والدین و مسئولان واحدهای آموزشی با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش، ترقه و مواد محترقه آگاه سازند تا هیچ گاه برای سرگرمی آتش روشن نکنند.
این اطلاعیه خطاب به خانواده ها هشدار می دهد: فرزندان را از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ‌ساخت وسایل آتش بازی دستی حتی در مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف منع کنید و برای اطمینان بیشتر خاموش کننده‌های دستی را در منزل، محل کار و در خودرو به صورت آماده و در دسترس نگهداری نمایید.
در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: نگهداری مواد محترقه در مکان‌ها و ظروف غیر استاندارد ناایمن است و در اثر شرایط مساعد بدون دخالت انسان می ‌تواند خود به خود حتی هنگام جا به جایی با دست یا در داخل ساک و کیف بر اثر حرارت یا ضربه منفجر شود بنابراین از نگهداری مواد محترقه در ظروف شیشه‌ای یا فلزی جلوگیری شود.
پلیس قزوین در این اطلاعیه هشدار داده است: از انداختن مواد منفجره، قوطی‌های در بسته، مخازن کوچک گاز و ظروف تحت فشار به داخل آتش که منجر به انفجار شدید می‌شود خودداری کنید و از قرار دادن ظروف مایعات و مواد قابل اشتعال مثل ظرف نفت، بنزین و گازوئیل یا مخازن گاز در مجاورت شعله آتش جدا خودداری نمایید.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.