به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز یکشنبه در دومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان قزوین تاکید کرد: طی سال های گذشته اقدامات خوبی مانند نصب ماکت خودروهای پلیس و یا استقرار خودروهای تصادفی در راه های ارتباطی جهت هشدار به رانندگان و مسافران صورت می گرفت اما متاسفانه این گونه کارها متوقف شده است.
وی ادامه داد: پیشنهاد می شود برای ارتقای ایمنی و هشدار به رانندگان، علاوه بر اطلاع رسانی های مرسوم، خودروهای تصادفی نیز در محل عوارضی ها جاگذاری شود.
این مسئول عمرانی در ادامه، توجه به ایمنی راه های روستایی در طول تعطیلات نوروزی را یادآور شد و افزود: اقدامات لازم در این زمینه باید با حضور دهیاران، بخشداران و عوامل امدادی به صورت برگزاری نشست های هم اندیشی پیگیری شود.
این مسئول گفت: ساماندهی مراکز خدماتی در بین راه ها، ترمیم و راه اندازی دوربین های کنترل سرعت در جاده ها و نیز اطلاع رسانی به مسافران و رانندگان جهت استفاده از راهدارخانه های بین راه از جمله برنامه های اطلاع رسانی دستگاه ها به مناسبت نوروز باشد.
فرخزاد در ادامه با بیان اینکه شناسایی نقاط حادثه خیز به ترتیب اولویت باید در دستور کار جدی مدیریت ایمنی و راه های استان قرار گیرد، گفت: توجه به این مهم در برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات لازم جهت رفع این نقاط در کمیته های برنامه ریزی و همچنین شورای تخصصی اعتبارات استانی کمک خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اداره کل مدیریت بحران استانداری باید با برگزاری جلسه تخصصی، جهت رفع مشکل انتقال متوفیان مربوط به سوانح جاده ای از محل حادثه و تعیین مرجعی خاص برای این موضوع با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط اقدام کند.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.